fbpx

Vigala Piimatööstus: „Eksport ei sünni üleöö.“

Mõni aeg tagasi Eesti turule uued tooted arendanud Vigala Piimatööstus tegutseb kohalikul turul jõudsalt, kuid vaatab aina enam ka Euroopast väljapoole. Millega võideti Dubai ja Hongkongi tähelepanu?

Vigala Piimatööstus alustas tegevust aastal 1925, kui peamiselt toodeti võid – 290 põllumehe toodangust valmis päevas 9000 kilo võid. Nõukogude ajal keskenduti kohupiimale, kuid toodeti ka hapukoort ja kodujuustu. Aastal 1998 said tööstuse omanikeks itaallased, kelle eestvedamisel ehitati moodne tootmishoone ning paigaldati mozzarella juustu tootmisliin.

Praegune omanik – Asperk OÜ – ostis tööstuse itaallastelt aastal 2013 ning üsna pea leiti, et teistega konkureerimine kohalikul turul pole mõttekas, mistõttu keskenduti nišitoodetele. Nii jõuti ka EASi ettevõtte arenguprogrammi osalema. „See oli hea võimalus vaadata üle ettevõtte olemus ja strateegia. Tegu on pika, süvitis mineva protsessiga, mis aitab paremini keskenduda ettevõtte arengule ja plaani koostada,“ ütleb Vigala Piimatööstuse tegevjuht Kirti Asperk.

Kuigi käegakatsutavat tulemust arenguprogrammis osalemise järel veel ei ole, julgustab Asperk kõiki huvilisi siiski programmis osalema: „Realistlikult võtabki see aega vähemalt aasta.“

Vigala Piimatööstuse sihiks on hetkel ikkagi eksport. Senini tehti koostööd peamiselt Balti riikide ja Soomega, kuid möödunud aasta suvel alustati koostööd Dubaiga, hiljem lisandus veel Hongkong. Seetõttu pannakse ka tootearenduses rõhku eelkõige pikema säilivustähtajaga toodetele. „Toode peab olema selline, et säilib vähemalt aasta ning ei rikne,“ selgitab Asperk.

Üheks ekspordiartikliks, mille osas tehakse koostööd ka Hongkongiga, on meiegi turul üsna uudne nähe – juustukrõpsud. Kuigi ekspordi mahud on väikesed, annab see piimatööstusele siiski võimaluse enda tooteid ka kaugemates riikides tutvustada. „Eksport ei sünni üleöö, sellega tuleb pidevalt tegeleda,“ lisab Asperk.

Ettevõtte arenguprogrammi raames koos EASiga mullu maikuus Aasia suurimat toidumessi SIAL Shanghai külastanud Vigala Piimatööstuse esindajad soovitavad kindlasti kogemust teistelegi. „Tasub siiski meeles pidada, et ühest korrast pole kasu,“ sõnab Asperk, et aktiivselt peaks osa võtma kõigist üritustest, mis võivad ettevõtte arenguks ja suhete loomiseks olla kasulikud.

Tulevikuplaanidest rääkides on Vigala Piimatööstusel sihiks silme ees jätkuvalt Euroopa Liidust välja jäävad riigid, kuid ei unustata ka kohalikku turgu. Enam kui poolesaja toote valikust leiab ka edaspidi poelettidelt rahva lemmiku riivitud mozzarella ning juustukrõpsud, mis omakorda hakkavad Eestit esindama juba kaugemates riikides.

Tutuvu ettevõtte arenguprogrammiga.

Viimased uudised

X