Uus tootearenduse meistriklass – teadmistest ja õigetest otsustest sünnivad rahvusvaheliselt edukad tooted

11.09.2017

EAS kutsub ettevõtteid osalema oktoobris algavasse tootearenduse meistriklassi. Eesti ettevõtetele on kokku pandud programm, kus parimate Eesti ning Taani äri- ja tootearenduse tippspetsialistide juhendamisel arendatakse uusi, rahvusvahelise pontentsiaaliga tooteid ning teenuseid.

„Tootearenduse meistriklassis ei lihvi me üheksa kuu jooksul ühte ideed, vaid püüame tekitada terve pilve uusi mõtteid ja võimalusi, mis justkui värskendavad mullid klaasi põhjast kihisedes tõusevad ning seeläbi ettevõtte arendust turgutavad.”

Martin Pärn, tootedisainer, õppejõud ja meistriklassi koolitusjuht

Tootearenduse meistriklass on ettevõtetele, kes tahavad tuua turule uusi tooteid või teenuseid ning soovivad selleks kasutada kõige kaasaegseimaid tootearenduse meetodeid nagu kliendi vajadustest lähtumine, disainmõtlemine, teenusedisain, kiire prototüüpimine, testimine jmt.

Taani tootearenduse eksperdid toovad meistriklassi raames välismaa parimad praktikad Eestisse. Attention Groupi esindaja Anders Bang Kiertzneri sõnul on Eesti ja Taani väga sarnased – mõlemad riigid on väikesed, heade ressursside ning suutlikkusega, kuid paraku piiratud väljavaadetega. Taani on suutnud saavutada rahvusvahelist tuntust paljudes teadmismahukates sektorites, näiteks tervise- ja transpordisektoris, rohetehnoloogias ning paljudes muudes valdkondades. Attention Group on olnud nende ettevõtetega tihedalt seotud juba aastaid ja nüüd soovitakse tuua parimad praktikad ning juhtumiuuringud Eesti ettevõteteni.

Üheksa kuud vältav meistriklass sisaldab koolitusi, seminare ja personaalset mentorlust ning käsitleb teemasid nagu tootestrateegia, disainmõtlemine, prototüüpimine ja testimine, teenusedisain, uue toote tasuvuse hindamine ning tootmisesse juurutamine. Meistriklass pakub osalejatele kümme põnevat koolituspäeva ja 30 tunni ulatuses mentortuge õpitu rakendamiseks oma ettevõttes.

Meistriklassi Taani partnerite hinnangul vajavad Eesti ettevõtted tootearendusele ambitsioonikat lähenemisviisi, mis võimaldaks neil tuua strateegia ning operatiivtegevuste kõrvale tasakaalustamiseks uue väärtuse ja ajakohased tooted. Nad usuvad, et igal ettevõttel on midagi pakkuda ning soovivad selle arendamisele kaasa aidata.

Tootearendus ja disain koosnevad otsustest. Kes on õige inimene tegema neid otsuseid sinu ettevõttes?” 

Maarja Mõtus, disainer ja mentor

Tootearenduse meistriklass aitab leida vastused järgmistele küsimustele:

  • Miks peaks arendama oma toodet ja brändi allhanketeenuse pakkumise asemel?
  • Kuidas luua toode, mis klientidele tõeliselt meeldib ning mille eest nad on valmis maksma?
  • Mis roll on disainil tootearendusprotsessis?
  • Kuidas tooteideed odavalt ja kiirelt prototüüpida ning klientide peal testida?
  • Kas on mõtet luua toodet ilma seda toetavate teenusteta?
  • Kuidas tootmisosakond selle kõigega hakkama saab?

Esita avaldus hiljemalt 6. novembril: eas.ee/tootearenduse-meistriklass.

Meistriklassi viib läbi EAS koostöös Eesti Disainikeskuse ja BDA Consultinguga.

Meistriklassi osalemistasu ettevõtte kohta (2–3 osalejat ettevõttest) on 1900 € (+ km). Ettevõte saab vähese tähtsusega abi (VTA) 9500 eurot.

Projekti kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

X