Vaata peasisu

Tootearenduse meistriklass annab teadmised tootearenduse võimekuse suurendamiseks

EASi ja KredExi ühendasutus
18. aprill 2018
3 min

24.aprillil lõpetab esimene EASi tootearenduse meistriklassi grupp, kes alustas oma teekonda eelmise aasta oktoobris.

EASi projektijuht Tambet Tõnisson ütleb, et koolituste sarja eesmärk on aidata ettevõtetel omandada praktilisi teadmisi ja oskusi uue toote ja/või teenuse väljatöötamiseks ja turule toomiseks, mille tulemusena suureneb tootearendusalane võimekus ning kasvab ettevõtte lisandväärtus. „See programm annab osalejatele uusi teadmisi ning pakub mentorite tuge. Osalejatele antavad kodutööd panevad aga mõtlema teemadele, millele igapäevatöö juures ei jagu piisavalt aega,“ selgitab Tõnisson.

Eriti efektiivsed on koolitused juhul, kui osalejad investeerivad oma aega, töötavad innukalt kaasa ja teevad kodutöid. „Väga oluline on ettevõte enda kaasatöötamine – ei lektor ega mentor üksi saa teha ettevõtet edukaks, küll aga kaasa aidata,“ sõnab EASi projektijuht. Ta lisab, et ettevõtte eduka koolituste sarja läbimise üks eeldusi on läbimõeldud meeskonna valik. „Kuna koolitusel osaleb ettevõtetest kaks kuni kolm inimest, tasuks osalev meeskond hoolega valida, et need inimesed töötaksid koos hästi ja see koostöö oleks ka tulemuslik. Mida selgemad on ettevõtte plaanid ja soovid, seda parem on üldjuhul tulemus.“

EASi tootearenduse meistriklassi läbinud ettevõte mõistab paremini tootearenduse protsessi, oskab koostada tootearendusplaani, on omandanud teadmised, kuidas plaan ellu viia ja teab, kuidas jõuda ideest valmis toote või teenuseni. „Ettevõtted, kes on osalenud, on öelnud, et nad pole varasemalt oma tegevuses niivõrd süsteemselt tootearendusele lähenenud ning uued teadmised on neid juba enne koolituste sarja lõppu pannud teistmoodi mõtlema,“ räägib Tõnisson. Esimeses grupis oli kokku 12 ettevõtet.

Ettevõtte kogemus – Palmako AS

Eesti juhtiv puitmajade ja liimpuidu tootja ning eksportija Palmako ASi turundusjuht Ingrid Lamp ütleb, et investeeringud tootearendusse ja inimestesse on juba pikemat aega olnud osa ettevõtte pikaajalisest strateegiast. „Palmakole on loomuomane otsida pidevalt nii-öelda järgmist käiku, igal hooajal püüame pakkuda turgudele nii uusi tooteid kui ka teenuseid. Koolitustel osalemine aitab hoida vaimu ärksana, tunnetada, mis toimub teistes ettevõtetes tootearenduse vallas ja vahetada omavahel kogemusi,“ sõnab Lamp.

Kuna  Palmako kasutab tootearenduses funktsioonideülest lähenemist, see tähendab, et tootearendus on osa igapäevatööst kõikides erinevates valdkondades (müük, turundus, tootmine, juhtimine), osalesid EASi tootearenduse meistriklassi koolitusel Suurbritannia ja Skandinaavia turgude müügijuht Tõnis Roll, turundusjuht Ingrid Lamp ja peatehnoloog Argo Palm. „Kõige põnevamaks, aga samas ka kõige keerulisemaks osutus koolitustel tarbija teekonna kaardistamise ülesanne. Soovitan kindlasti ettevõtetel osaleda tootearenduse meistriklassis, sest see aitab hoida meeled erksana ja on ehk tõukeks mõne uue toote või teenuse sünnile,“ räägib Lamp.

 

Rohkem infot leiad siit: https://www.eas.ee/teenus/tootearenduse-meistriklass/

Jaga postitust

Tagasi üles