Tööstushäki võitis kliendi ja tootja vahelise suhtluse jaoks loodud pilvelahendus

27.01.2021

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ellu kutsutud Tööstushäkile kogunes tööstuse digitaliseerimisega seotud väljakutseid lahendama 12 meeskonda. Esikolmiku moodustasid meeskonnad E-tellimus, Orkla ja PLASTOK, eriauhinna teenisid meeskonnad Puitmajaliit ja MATE.

Tööstushäkk on EASi poolt ellu kutsutud selleks, et aidata tööstusettevõtetel arenguhüpe teha ning seda kiirelt ja nutikalt. EASi tööstuse digitaliseerimise projektijuht Kersti Kuusksalu sõnul olid arendusmaratonil osalenud meeskondade tase ühtlane. “Kuigi valisime ka võitjad, siis lõppesitlusi jälgides oli selge, et enamik tiimidest tegid 48 tunni jooksul väga suure edasimineku. See näitab, et arendusmaratoni formaat toimib väga hästi ka tööstuses,” ütles Kuusksalu.

21.-23. jaanuaril toimunud Tööstushäki võitis meeskond E-tellimus, kelle idee oli luua pilvepõhine platvorm, mis aitab hallata kliendi ja tootja vahelist suhtlust ning kasvatada efektiivselt müügimahtusid. “Tööstushäkil osalemine oli meile peamiseks tõukeks projektiga alustamisel. Suurim kasutegur oli toote intensiivne arendustegevus, mentorite tugi, toote turunduslik lahtimõtestamine ja tulevikuplaanide tegemine,” selgitas meeskonna juht Marko Kokla.

Teisele kohale tulnud Orkla meeskonna poolt lahendatavaks probleemiks olid tootmise tööprotsessis tekkivad kulukad eksimused toorainete arvestusel ja dokumentide käsitsi täitmisel. “Kui oled igapäevaselt sukeldunud tootmisesse ja erinevate "tulekahjude" kustutamisse, siis ei ole aega muuta olemasolevaid protsesse tõhusamaks. Kui aga võtta kasvõi lühike aeg ühe probleemiga väga fokusseeritult tegelemiseks, nagu näiteks 48 tunnine häkaton, siis on võimalik sellest esialgsest kõige suuremast takistusest üle saada ja meie saime ka,” ütles Orkla meeskonda juhtinud Mario Käära.

Tartu abilinnapea ja žüriiliikme Raimond Tamme sõnul peegeldasid häkatonil osalenud tiimid hästi tööstuse reaalset olukorda: „Meie tööstusettevõtete digitaliseerimise ja automatiseerimise potentsiaal ja vajadused on ulatuslikud, seda kinnitas ka häkatonile esitatud ideede mitmekülgne valik. Mind rõõmustas hea tasakaal konkreetsete ettevõtetega seonduvate lahenduste ning laiemalt tööstusharule kasulike ettevõtmiste vahel. Loodan siiralt, et sündinud lahendused viiakse ka tegelikult ellu, sest need aitavad tõsta seonduvate ettevõtete sisemist efektiivsust ning suurendada konkurentsivõimet,“ rääkis Tartu abilinnapea.

Civitta poolt välja pandud eriauhinna saanud Puitmajaliidu tiimi juht Annika Kibus soovitas tööstusettevõtetel ka tulevikus arendusmaratonidel osaleda. “Meie sisenesime häkile konkreetse küsimuse ja ülesandega ning saime ka vastused. Kui meeskond koosneb entusiastlikest spetsialistidest, saab iga küsimus-probleem häkil vastuse,” kinnitas Kibus. 

Tööstus- ja IT-ettevõtjatele suunatud Tööstushäkk fookusteemaga “Digitaliseerimine!” on EASi poolt ellukutsutud kolmepäevane häkatoni formaadis koolitus, kus tööstusettevõtete ja IT-ettevõtete esindajad saavad mentorite toel intensiivselt arendada oma valdkonnas märgatud väljakutsetele digitaalseid ja automaatseid lahendusi. Tööstushäki ellu viimisel on partneriks Civitta Eesti AS ja Garage 48 koostöös Tartu Ülikooli ja Tartu Ärinõuandlaga. Tööstushäkk toimus läbi virtuaalsete kanalite ning piiratud osalejate arvuga Tartu Ülikooli Delta hoones.

Tööstushäkk “Digitaliseerime!” oli ka osa sTARTUp Day 2021 Executive programmist, millesse on kaasatud ka targa tööstuse arendamise suund. Ürituse toimumist toetasid omalt poolt ka Tartu linn ning Interreg BSR projekt InnoCAPE -  tööstushäkk oli esimene häkaton InnoCAPE häkatonide seeriast.

Auhinnalised kohad:

  1. koht: E-tellimus – auhinnaks Leanway koolitusi 2500 euro väärtuses ja kaks sTARTUp Day executive piletit.
  2. koht: Orkla – auhinnaks Leanway koolitusi 750 euro väärtuses ja kaks sTARTUp Day executive piletit.
  3. koht: PLASTOK – auhinnaks Leanway koolitusi 500 euro väärtuses ja kaks sTARTUp Day executive piletit.

Eriauhinnad:

Puitmajaliit - Auhinnaks Civitta „Transformation Strategy“ teenuste pakett 4 000 euro väärtuses.
MATE – Startupilikkuse eriauhind kaks sTARTUp Day üldpiletit.

Tööstushäki fotod on leitavad siit: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=Garage48&set=a.10157331144322142

X