TempID: Ajujaht andis ettevõttega alustamiseks kõik vajaliku

11.09.2017

Kevadel krooniti EASi ellukutsutud Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht juubelihooaja võitjaks TempID meeskond, kes teevad revolutsiooni kehatemperatuuri mõõtmises. Võitjameeskond hindab EASi konkurssi kõrgelt ja soovitab seda kõigile, kel tugev usk enda ideesse ning kes otsivad abi selle teostamisel.

TempID arendab ja toodab korduvkasutatavaid nutikleepekaid, mis mõõdavad ning salvestavad kehatemperatuuri. Kleepekaga käib kaasas äpp, mille abil on võimalik salvestatud andmeid analüüsida ja otse arstile saata. Meeskonna missioon on vähendada kleepeka abil ravikulusid, tõstes inimese iseseisvust ning efektiivsust enda tervisenäitajate jälgimisel.

Idee sai alguse praktilisest vajadusest haiguse ajal lapse kehatemperatuuri pidevalt jälgida. Lapsed on aga teadupärast pigem kannatamatud, muutes tavalise kraadiklaasiga temperatuuri mõõtmise keerukaks ülesandeks. Mõtte autor ja TempID tegevjuht Rait Rand nägi siin võimalust tehnoloogia abil olukorda lahendada, jättes arstidele vaid diagnoosi ning ravi määramise ülesande. Info kogumise ja koondamisega saab inimene õigete vahendite abil ise hakkama.

Idee olemas, otsustas neljaliikmeline meeskond möödunud sügisel end Ajujahil proovile panna. Kaheksa kuud hiljem väljuti äriideede konkursilt 30 000 euro suuruse auhinnaraha võrra rikkamana. Raha ei ole aga ainus, mida TempID Ajujahilt kaasa võttis.

Ettevõtte meeskond hindab kõrgelt ka kogu Ajujahi arenguprogrammi. Raidi kinnitusel sai Ajujahist nende jaoks heas mõttes ka „ajajaht”. „Kogu arenguprogramm ja Ajujahi telesaade sundis tootearenduse ning turule toomise kallal väga kiiresti tegutsema. Ilma Ajujahi ajaraamita oleksime võib-olla alles poolel teel praegusega võrreldes. Me uskusime enda ideesse ja meeskonna võimekusse, kuid pidevalt oli õhus küsimus, kas me selle õigeks ajaks ka tehtud saame. Tänu Ajujahile saime.”

Raidi sõnul viis Ajujaht neid kokku paljude uute koostööpartneritega ja kaheksa nädalat vältav telesaade aitas kasvatada nende tuntust. Meeskonna arvates oleks nad toote valmis suutnud teha ka iseseisvalt, kuid ilma Ajujahita oleks see osutunud oluliselt vaevalisemaks ning keerulisemaks ülesandeks.

Ajujahi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Ajujahi 11. hooaeg alustab juba septembris, kui avatakse ideede esitamise voor. Lisainfo www.ajujaht.ee ja Facebookis www.facebook.com/Ajujaht/

 

X