Saksamaa digikuvandi koolitusprogramm edasijõudnutele

Avatud Sihtgrupp: Saksamaale eksportivad ettevõtted

Digimaailm muutub iga päevaga üha tähtsamaks. Nii ettevõtted, kui ka üksikisikud peavad järjest rohkem tähelepanu pöörama oma digiaalsetele jälgedele, sammudele ja tegevustele. Ettevõtte digikuvandit B2B ja B2C seisukohast lähtuvalt on raske alahinnata, eriti eelmisel  aastal puhkenud pandeemia kontekstis. Välisturgudele pürgivatele ja seal juba tegutsevatele  ettevõtetele on digitaalsed visiitkaardid üliolulised. Osaledes koolitusprogrammis, on Eesti ettevõtjatel võimalus viia oma digikuvand Saksamaal järgmisele tasemele. 

Programm annab ettevõtjale:

  • ainulaadse võimaluse õppida tipptasemel väliskoolitajalt, kes ise Saksamaa turul edukalt tegutseb ning saada igakülgset nõustamist eksperdilt;

  • süsteemse raamistiku tegevustest ja ettevalmistustest ning näpunäidetest, kuidas edukalt arendada ning rakendada digitaalseid müügikanaleid Saksamaal

  • võimaluse kohandada enda kanalid ning mõõta digiturunduse tegevusi, neid parendades ning tulemuslikumaks muutes vastavalt Saksamaa turu eripäradele.

  • teadmised ja oskused sisenemaks kiiremini ja efektiivsemalt digiturunduse kaudu Saksamaa turule ning olema seal edukas


Kandideerimine on lõppenud.
Euroopa Regionaalarengu Fond

Eesmärk

Tulemused


Programmi sisu ja ülesehitus 

Programm koosneb 4 veebiseminarist ja  individuaalsetest veebikonsultatsioonidest (2x90min.)
Individuaalsed veebikonsultatsioonid toimuvad pärast veebiseminaride lõppu jaanuar-31. märts 2022.
Programmi aitab ellu viia Eesti Kaubandus- Tööstuskoda.

Koolitaja ja konsultant on Kai Wermer 

Kai on Saksa digitaalagentuuri Uhura asutaja ja juht. Ta on aastakümnete jooksul nõustanud ja koolitanud nii saksa kui rahvusvahelisi ettevõtteid digitaalse kommunikatsiooni, muudatuste juhtimise, innovatsiooni, sisuturunduse ja digitaalsete strateegiate väljatöötamises.  

Uhura kliendid on olnud nt Saksamaa Rahandusministeerium, Saksa Energeetika ja Vee Liit, Saksa Ehitustööstuse Liit, Kikkoman Trading Europe GmbH, Helios Kliniken, Samsung jpt. Uhura on saanud üle 20 saksa ja rahvusvahelise auhinna, sh German Brand AWARD 2020, FOX Awards 2020, Econ Award 2017. Uhura aitab ettevõtetel digitaalsete muutuste pakutavaid võimalusi ära kasutada, arendades kliendikeskseid digitaalseid tooteid ja teenuseid ning aidates  ettevõtetel kaasata oma kliente digitaalsesse ruumi. 

Individuaalseid nõustamisi aitab läbi viia konsultant Maike Brockmeier 

Maike on Saksa ja rahvusvahelisi ettevõtteid nõustanud digitaalturunduse alal juba üle kümne aasta, aidates neil maksimaalselt ära kasutada oma potentsiaali digimaailmas. Ta kogemuste hulka kuulub: digistrateegia nõustamine, SEO, Google Ads/SEM/PPC, displei-/bännerreklaam, remarketing, Amazon listings/ads, meiliturundus, Bingi reklaam, Facebooki ja muud sotsiaalmeedia reklaamid, YouTube’i reklaam, influencer turundus, Google Analytics ja optimeerimine. 

Programm 

Veebiseminarid toimuvad ajavahemikus november 2021 kuni jaanuar 2022. 

1.Veebiseminar: Saksakeelne koduleht kui ettevõtte digitaalne  visiitkaart – 18. november kell 10.00-12.15 

Eesmärk: veebiseminari eesmärk on õpetada osalejatele visuaalseid, sisulisi ja funktsionaalseid veebisaidi kujunduse aspekte Saksamaa turu ja selle vaatajas/tarbimiskonna kohta.
See saavutatakse analüüsides üheskoos erinevaid näiteid, nii häid kui halbu ning kasutajakogemuse (UX) interaktiivseid elemente. Samuti vaadeldakse, kuidas tuvastada ja kasutada ära kliendi tagasisidet.

2. Veebiseminar: Sotsiaalmeedia ja erinevate majandussektorite portaalid – 1. detsember kell 10.00-12.15 

Eesmärk: veebiseminari eesmärk on anda osalejatele juhised sotsiaalmeedias suhtlemiseks ja turundamiseks Saksamaa turul. Käsitletakse ka erinevate tööstusharude erisusi. Vaadeldakse ja arutatakse koos parimaid case’e. Jagatakse näpunäiteid efektiise sotsiaalmeedia kampaania loomiseks. Käsitletakse ka kontopõhist turundust. 

3. Veebiseminar: Ettevõtte online nähtavus ja teadlik kontaktiotsing – liikluse hankimine ja sisu levitamine – 13. detsember kell 10.00-12.15 

Eesmärk: veebiseminaril osalejad saavad teadmised ja tööriistade paketi, kuidas olla virtuaalselt maksimaalselt hästi leitav. Lisaks saavad osalejad vastuse küsimusele, kuidas olla veebis kergesti leitav, millised on kõige populaarsemad sotsiaalvõrgustikud, äpid, otsingumootorid jne Saksamaa spetsiifikast lähtudes. Veebiseminari eesmärk on õpetada olulisi samme veebiliikluse saamise ja sisu levitamise arendamiseks ja haldamiseks 

4. Veebiseminar: Digiturunduse mõõtmine, müük ja digistrateegia – 11. jaanuar kell 10.00-12.15 

Eesmärk: veebiseminari eesmärk on anda osalejatele digiturundusstrateegia väljatöötamise olulised sammud Saksamaa turule sisenemiseks. Arutatakse sihtrühma määratlemise, kanali valiku aspekte, sisu, otsingu optimeerimist ning asjakohaste KPI-de mõõtmist ja ettevalmistamist. Lisaks näidatakse e-posti automatiseerimise ja CRM-i tõhusa kasutamise kontseptsioone. 

NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha ajakavas ja teemades vajadusel muudatusi. 

 

Tingimused

Koolitusprogrammi ootame ettevõtteid, kes soovivad viia oma ettevõtte digikuvandi Saksamaal järgmisele tasemele. Osalejatelt eeldame veebiseminaride teemade üldist tundmist, sest  keskendutakse digiturunduse teemadele Saksamaa võtmes.  

Ekspordiprogrammi ootame osalema Saksamaa turu
müügijuhte ning digiturundusega tegelevaid töötajaid, kelle:  

  • töö sisuks on muuhulgas Saksamaa suunalise ekspordi arendamine, aktiivne müügitöö ja müügipartneritega suhtlemine; digiturundus;
  • inglise keele oskus vähemalt C1 tasemel; 
  • motivatsioon ja valmisolek ettevõtte Saksamaale sobiva digikuvandi arendamiseks; 
  • kandideerimisel on osaleja esitanud osalemissoovi põhjenduse. 

Eelistame ettevõtteid, kes:   

  • on EASi poolt Saksamaa suunal fookusesse võetud sektoritest: IT, masina- ja metallitööstus, puit/mööbel, elektroonikatööstus; 
  • viimase majandusaasta kogukäive on vähemalt 300 000 eurot. Lisakriteeriumina vaatame  lisandväärtust ja ekspordikäivet Saksamaale;  
  • omavad saksakeelset kodulehte või kellel on kindel kavatsus luua saksakeelne koduleht.

Osalemine

  • Osalevate ettevõtete arv on piiratud.
  • Ühest ettevõttest võib ekspordiprogrammis osaleda  2-3 töötajat, kelle töökoht on otseselt seotud Saksamaa suunalise ekspordi arendamise, ekspordi arendamise või digiturundusega. Osalejad peavad läbima koolitusprogrammi täies mahus.  
  • Osalustasu koolitusprogrammis osalemise eest on 120 eurot ettevõtte kohta (lisandub käibemaks). 
  • Osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA) ja eeldab ettevõttelt piisava VTA jäägi olemasolu. VTA-d arvestatakse kontsernipõhiselt, seega kui ettevõte kuulub kontserni, siis ettevõttele jooksva majandusaasta ja kahe eelneva majandusaasta jooksul antud vähese tähtsusega abi ei tohi ületada koos teenuse raames antava toetusega vähese tähtsusega abi ülemmäära 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot). Kontrolli oma ettevõtte VTA vaba jääki Rahandusministeeriumi lehelt!  
  • Igale osalevale ettevõttele arvestatakse VTA summa maksimaalselt 1456 eurot, mis kantakse riigiabi ja vähese tähtsusega abi registrisse. Esialgu summa broneeritakse ning pärast teenuse lõppu VTA summa korrigeeritakse vastavalt tegelikele kuludele. 
  • Ekspordiprogrammi kinnitatud ettevõtte kohta arvestatud VTA ja osalustasu ei kuulu ekspordiprogrammi pooleli jätmisel tagastamisele. 

NB! Täies mahus koolitusprogrammi läbinud ettevõtted lülitame osaliselt EASi sektoriturunduse tegevustesse – professionaalne saksakeelne artikkel (ja tõlge inglise keelde) ning selle avaldamine tradewithestonia.com lehel. Võimalusel pakume artikli kajastust saksa meedias 2022. aasta jooksul.  

 

Kandideerimine on lõppenud.

Karin Alliksaar
Teenusejuht
karin.alliksaar@eas.ee

X