Vaata peasisu

„Missioon Saksamaa 2020“ ootab eelhindamisele

EASi ja KredExi ühendasutus
29. august 2019
3 min

EAS kutsub ettevõtjaid liituma aastase ekspordiprogrammiga “Missioon Saksamaa 2020”, mis aitab paremini valmistuda Saksamaa turu vallutamiseks.

Programm sisaldab ühe aasta vältel individuaalset nõustamist Saksa konsultandilt, kes organiseerib ka viis kliendikohtumist ning toetab läbirääkimiste protsessi. Lisaks hõlmab programm ka koolitusi Saksamaale sisenemise ja seal laienemise strateegiast, brändingust ja sealsele turule sobivast müügistrateegiast. “Missioon Saksamaa 2020” programmiga oodatakse liituma elektroonika-, masina- ja metallitööstuse, väärindatud puidu ja IKT-sektori ettevõtteid ‒ just nende sektorite jaoks on leitud oma valdkonna kogemusega konsultandid, kes kohaliku turu ekspertidena aitavad ettevõtte juhtkonnal määratleda Saksa turu strateegia. Koolitused aitavad paremini mõista Saksamaal äri ajamise nüansirohkust, mida on väga vaja ärivisiitide ja -kohtumiste edukaks läbiviimiseks.

EAS alustas „Missioon Saksamaa“ programmiga kahe aasta eest ning ühe suurema uuendusena on ekspordiprogrammile lisandunud tasuta eelhindamise osa, mida veavad Saksa konsultatsioonibüroo Steinbeis konsultandid. Samad nõustajad jätkavad tööd kõige perspektiivikamate ettevõtetega juba põhiprogrammis. Eelhindamine aitab paremini mõista ettevõtte valmisolekut Saksamaa turu vallutamiseks ning toote või teeuse sobivust sealsele turule enne aastase programmiga liitumist. Kõik eelhindamise läbinud ettevõtted saavad põhjaliku aruande oma võimaluste kohta Saksa turul, mis omakorda on ka sisendiks edasise strateegia väljatöötamisel. Samuti annab eelhindamine võimaluse testida konsultandi sobivust ettevõttele ning omandada väärtuslikku turuinfot.

Ekspordiprogrammi “Missioon Saksamaa” lõpetamine 2018. sügis

Möödunud aastal “Missioon Saksamaa” ekspordiprogrammis osalenud Innovative Water Systems OÜ jäi tulemustega rahule, sest esimese aastaga saavutati Saksamaa turul korralik käive ning leiti kaks aktiivset partnerit, kellega jätkub konkreetsem koostöö. Ekspordijuht Margus Saks selgitas, et programmis otsustati osaleda selleks, et selgitada välja tootmisettevõtte ekspordivõimalused Saksamaal. “Enne osalemist peab kindlasti endalt küsima, kas ettevõte on Saksamaa turule sisenemiseks valmis ning kas see otsus on põhjalikult kaalutletud ja kogu juhtkonna poolt toetatud ‒ see peaks tagama nii motivatsiooni kui ka ettevõttesisese toe vajalike sammude ja arenduste tegemiseks,” märkis Saks, rõhutades just viimase osa tähtsust. “99-protsendilise tõenäosusega tuleb oma toodet või teenust kohandada vastavalt turu ja kliendi soovidele.”

Innovative Water Systemsi jaoks ei olnud Saksamaa turule sisenemine küll esimene strateegiline valik, kuid programmis osalemine andis ettevõttele palju selgust ja kindlust juurde. “Saime kinnituse, et kõik eeltingimused edukaks ekspordiks on täidetud ning oleks olnud rumal jätta juba tehtud töö riiulisse tolmu koguma,” lisas Saks. “Kui vähegi on soovi Saksamaa turul tegutsema asuda, siis antud programmi raames konsultantidelt saadav tugi aitab ettevõttel teha esimesed sammud turule sisenemiseks kiiremini ja oluliselt efektiivsemalt. Oluline on seejuures iseendale ja konsultandile selgeks teha, millised on ootused omavahelisele koostööle ja võimalikult täpselt määratleda potentsiaalse partneri või kliendi profiil,” rõhutas Saks.

„Missioon Saksamaa“ eelhindamise protsessi, programmi ning konsultantide ja koolitajate meeskonnaga saab lähemalt tutvuda SIIN.

Jaga postitust

Tagasi üles