Tutvu toetuse tingimustega lähemalt.
Iga taotleja, kes on saanud toetust Euroopa Regionaalarengu Fondist, peab avalikkust toetuse saamisest teavitama, kasutama selleks Euroopa Regionaalarengu Fondi ja EASi logo. Palun tutvuge toetustest teavitamise juhendi ja logodega.
Ettevõtte arenguprogrammis osalemine ei tähenda niivõrd raha taotlemist ja saamist, vaid igakülgset abi ettevõtte strateegilise vaate ja pikaajalise plaani paikasaamiseks. Tegeleme iga ettevõttega individuaalselt. Plaani elluviimisele saame kaasa aidata kõigi meie pakutavate teenustega, kombineerides neid vastavalt konkreetse ettevõtte vajadustele.
Ettevõte saab kasutada personaalse kliendihalduri, diagnostiku ja valdkondliku eksperdi teenuseid, kes tunnevad ettevõtte teekonda ning oskavad avada vajalikke uksi või leida ekspertnõu.
Ettevõtte arenguprogramm koosneb kolmest etapist:
Allpool on toodud programmi kolm etappi koos selgitustega.
Ambitsioonikad ja heade kasvuväljavaadetega ettevõtted, kelle arenguplaani oleme heaks kiitnud, saavad taotleda rahalist toetust ettevõtte arenguplaani elluviimiseks. Enne aga tuleb läbida esmased etapid.
Kui ettevõte vastab programmi tingimustele, siis
Infokeskus, 627 9700, info@eas.ee
Ambitsioonikuse ja kasvueelduste väljaselgitamiseks viib ettevõte koos EASi personaalse kliendihalduriga läbi ettevõtte tänase seisu kaardistamise.
Kaardistuse käigus küsime, kuhu ettevõte soovib jõuda, milline on omanike tahe ning kui selgelt on eesmärgid arusaadavad juhtidele ja töötajatele. Vaatame üle ettevõtte erinevad protsessid: tootmise, arendustegevuse, müügi, finantsid, personalikorralduse jne.
Etapi lõpus koostab ettevõtja koos kliendihalduriga kirjaliku raporti (memo), mis annab ülevaate ettevõtte hetkeolukorrast. Ühiselt otsustatakse, kas ettevõte on valmis liikuma edasi arenguplaani koostamise etappi või on ettevõttel kõigepealt asjakohasem osaleda meie muudes programmides.
Ettevõte, kes on edukalt läbinud esimese etapi, liigub edasi arenguplaani koostamise etappi. Selles etapis võimaldatakse talle arenguplaani koostamiseks vajalikke EASi poolt pakutavaid koolitusi ning nõustamist. Samuti on ettevõttel võimalik kasutada erinevaid valdkonnaspetsiifilisi diagnostikaid.
Selle etapi lõpus valmib ettevõtte mitmeaastane arenguplaan, mis on eelduseks järgmisse etappi jõudmiseks. Arenguplaanis on kirjas ettevõtte strateegiline eesmärk, tegevuste kirjeldus koos oodatavate tulemustega, tegevuste eelarved ja rahastamisallikad, tähtajad ning loogilised seosed erinevate tegevuste vahel.
EAS lähtub arenguplaani heakskiitmisel järgmistest asjaoludest:
Ettevõtted, kelle arenguplaan on programmi 2. etapi lõpuks EASi poolt heaks kiidetud, saavad esitada taotlusi toetuse saamiseks arenguplaani elluviimiseks programmi 3. etapis.
Ettevõte viib oma arenguplaani ellu etapiviisiliselt. Igal etapil on eraldiseisvad eesmärgid ja tulemused. Enne uue etapi algust hinnatakse eelmise etapi edukust ja vajadusel arenguplaani korrigeeritakse. EASi kliendihaldur jälgib arenguplaani elluviimist, vajadusel vahendab ettevõttele lisaekspertiisi või kontakte ning nõustab jooksvates küsimustes.
Teenuse/kauba hankimise korraldamisel on mittehankekohustuslaste puhul oluline:
Lisaks saab ettevõte arenguplaani elluviimiseks kasutada: