Täna toimub Saksamaa turule sisenemise seminar toiduettevõtetele

01.12.2016

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) koostöös Eesti Toiduainetööstuse Liidu, Organic Estonia ning Eesti Põllumajandus-Kaubanduskojaga korraldavad täna Eesti toiduturu ettevõtjatele Saksamaa sihtturuseminari, mis käsitleb toiduturu globaalseid trende ja Eesti tootjate võimalusi Saksamaa turule sisenemiseks koos mahesortimendi väljaarendamisega.

Seminaril räägivad Saksamaa praktikud, Eesti ettevõtted ning EASi Saksamaa ekspordinõunik toiduturu trendidest maailmas, Saksa turu populaarsematest nišitoodetest toiduturul, mahetoidu sektori jätkuvast kasvust Saksamaal, Eesti ettevõtete kogemusest ja väljavaadetest Saksamaale eksportimisel, strateegiatest Saksa turule sisenemiseks ja mitmetel teistel haakuvatel teemadel.

Saksamaa üks tunnustatumaid mahetoodete spetsialiste Diana Schaack keskendub oma ettekandes Eesti ettevõtete võimalustele kasvaval Saksamaa mahetoodete turul.

„Leedu tegutseb juba aktiivselt mahetoidu eksportijana Saksa turul. Pole ühtegi põhjust, miks Eesti ei võiks sama teha, pakkudes näiteks toorainet või lisaväärtusega tooteid. Või näiteks põhjamaiseid eritooteid,“ ütles Diana Schaack.

Tunnustatud müügi- ja kaubamärkide spetsialist Kevin Sarrwat tutvustab seminaril nišitoodete võimalusi ning Saksamaa regionaalsetele turgude iseärasusi. Tema sõnul saadab edu neid, kes panustavad oma toote nähtavaks tegemisele kaubalettidel. „Keskmise Saksamaa supermarketi kaubavalikus on üle 4000 toote. Uuele tulijale on oluline olla nähtav kohe algusest peale,“ kinnitas Kevin Sarrwat.

„Saksamaa turg on suur, kompleksne ja keeruline. Kuid õigete kontaktide ja infoga on sel turul ka tohutud võimalused. Sakslased on avatud ja uudishimulikud, neile pakuvad huvi tooted teistest riikidest,“ lisas EASi Saksamaa ekspordinõunik Kristian Schnack. Seminaril jagab Schnack nõu toodete pakendamise ja märgistamise teemal, millest võib olla kasu  läbirääkimistel Saksamaa ettevõtetega.

Lisaks jagab üritusel oma kogemusi Eesti loodustooraine eksportimisest välisturgudele Organic Estonia idee algataja ning ettevõtja Siim Kabrits. HeyDay Organic´u esindajalt kuuleme, kuidas neil on edenenud külmpressitud ja pastoriseerimata mahemahlade müük Saksa turul.

Osalemas on üle 150 huvilise ja toidusektori ettevõtte, kes plaanivad Saksamaale eksportida, töötada välja mahetoodete sortimendi või soovivad tutvuda sealse turu iseärasustega.

Lisatud täpsem seminari kava.

Lugupidamisega,

Kadri Kütt
Kommunikatsioonijuht
Arendusüksus
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus
Lasnamäe 2, 11412, Tallinn, Eesti

Mob: +372 56800467
Tel: +372 627 9433
kadri.kytt@eas.ee

X