Startup’id asuvad muutma Eesti turismi nägu

01.09.2015

1. september 2015

EASi turismiarenduskeskus, SA Garage48 ning Pärnumaa Ettevõtlus- ja Arenduskeskus korraldavad ideelabori, kus meeskonnad mõtlevad kolme päeva jooksul välja põnevaid ja turismiettevõtete müügiedu suurendavaid uusi infotehnoloogilisi lahendusi.

„Iduettevõtlus on traditsioonilisi eluvaldkondi tundmatuseni muutnud: hõlbustanud klientide jaoks tellimist, suurendanud ja kiirendanud müüki. Mõtlesime sama lähenemise kanda üle turismisektorisse, toetades seal uute ärimudelite loomist,“ selgitas EASi turismiarenduskeskuse tootespetsialist Jane Jakobson. Ettevõtmise eesmärgiks on suurendada Eesti turismist saadavat eksporditulu, arendades uuenduslikke lahendusi eelkõige väliskülastajate huve silmas pidades.

„Garage48 Tourism“ leiab aset Pärnus 13.–15. novembril, sellele eelneb 4. novembri inspiratsioonigaraaž Tallinnas ja 10. novembril toimuv eelüritus juba esimeste ideede tutvustamiseks, samuti Tallinnas. Turismigaraažile plaanitud kuni 150 osalejat jagunevad registreerides eri rollidesse: back-end süsteemide arendaja, front-end arendaja, mobiilsete lahenduste arendaja, disainer, turundaja, projektijuht, turismispetsialist.

„Garage48 Tourism“ toimub inglise keeles ja kestab järjest väikeste unepausidega reedest pühapäeva hilisõhtuni. Tulemusena jõuavad kohapeal moodustatud meeskonnad 48 tunniga ideedest töötavate prototüüpideni järgmistes valdkondades: tervis (sh spaateenused) ja toit, aktiivne ja looduspuhkus, atraktsioonid ja sündmused, elustiil ja hobipõhine reisimine.

„Osalesin ise kevadisel GreenTech garaažil ja see veenis, et paljud inimesed oma teadmiste ja oskustega võivad maailma raputada. Pole üldse välistatud, et just sellel turismigaraažil tekivad turismisektori jaoks uued äpid ja rakendused, mis saavad üleilmset tähelepanu,“ väljendas Jakobson usku ürituse õnnestumisse. „On ju Taxify, Fits.me ja Transferwise sündinud nendes samades garaažides.“

Arendusnädalavahetuse jooksul loodud prototüüpide esitlusest tehakse pühapäeva õhtul online-ülekanne, mida saab jälgida nii Garage48 kodulehel kui ka majandus24 uudisteportaalis. „Varasemate Garage48 ürituste online-ülekande jälgijaid on jagunud Singapurist USAni,“ märkis Jakobson.

Sündmuse õnnestumisele aitavad kaasa mentorid, kelleks on tehnoloogia, äriarenduse, turunduse ja turismivaldkonna eksperdid. Võitjameeskonna ja eriauhinnad selgitab välja žürii. 

„Garage48 Tourism“ on esimene Euroopa Regionaalfondist toetatav tegevus uute ärimudelite sünniks turismisektoris. Programmi eestvedajad on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ning EASi turismiarenduskeskus.

Lisainfo http://garage48.org/     

X