Vaata peasisu

Puidukoda õpib, areneb ja kasvab 3-5 riiki aastas. Kuidas?

EASi ja KredExi ühendasutus
18. aprill 2018
3 min

Eelmisel aastal oma 20. tegutsemisaastat tähistanud Puidukoda ekspordib tänaseks tooteid enam kui 35 sihtriigi turule ning laiendab müügigeograafiat 3-5 riiki aastas.

Et jõuda nii kaugele, tuleb õppida, riskida, kohaneda ja palju pingutada, leiab ettevõtte tegevjuht Kristjan Saks. „Puidukoda alustas tööd 1997. aastal Viljandimaal vanas kolhoositöökojas nelja töötajaga ning esimeseks ekspordituruks oli meil Holland, 2000. aastal eksportisime sinna 90% oma tootmismahust,“ räägib Saks ettevõtte algusaastate eksporditegevuse kohta. Peamisteks tooteartikliteks olid toona nelikant konstruktsioonpuit ning erinevad distantsliistud. „Sellele järgnesid Poola, Korea, Tšehhi ja Prantsusmaa ning viimastel aastatel oleme igal aastal oma müügigeograafiat keskeltläbi 3-5 sihtriigi võrra kasvatanud.“

Kui ettevõtte 2008. aastal Hollandi turult eemaldus, saadi aru, et ühte riiki ei tasu pea kogu ekspordimahtu suunata. „Oleme nüüd ka Hollandi turul jälle tagasi, kuid seekord optimaalsema mahuga ja üldiselt tuleks jälgida, et ühe turu osakaal ekspordi kogumahust ei oleks enam kui 15%,“ selgitab Saks. Puidukoja peamised eksporditurud on Prantsusmaa, kus tegutseb ettevõtte omanikfirma, puidutööstuskontsern Rose Groupe, Holland, Poola, Lõuna-Korea, India, Tšehhi, Läti ja Leedu. „Viiendiku oma toodangust müüme Eestisse ning sellest omakorda pool läheb tööstusklientidele, näiteks majatootjatele, kes ka oma toodangu suures osas ekspordivad. Eesti jae- ja ehitusturule jääb meie toodangust ca 10-15%.“

Puidutööstuse intensiivsus ja kõrgel tasemel mehhaniseeritud ning automatiseeritud tootmine tähendab seda, et toote suurimaks sisendkomponendiks on tooraine kulu, mille osakaal võib erinevate toodete lõikes olla koguni kuni 70-80% toote lõpphinnast. „Toote hinnast kiiremini kasvavad tooraine hinnad ja tööjõukulud sunnivad niigi kõrgelt automatiseeritud tootjaid pidevalt otsima uusi ja kõrgema lisandväärtusega tooteid ning turgusid,“ kirjeldab Saks ettevõtete ekspordivajadusi.

Rohkem kui 10 aastat EASi tuge

Ettevõtte ekspordi järkjärgulist kasvu on toetanud mitmed visiidid ja osalemised erinevatel messidel. Saksi hinnangul on messidel osalemine uutel turgudel õigete kontaktide leidmiseks ja olemasolevatel turgudel tugevamalt kanna kinnitamiseks üks efektiivsemaid viise otsekontaktide otsimise järel. „Sel aastal osalesime esimest korda messil Dubais, et leida rohkem kontakte Lähis-Idas ja Põhja-Aafrikas ning oma üllatuseks saime lisaks kahele uuele araabia kliendile ka kaks klienti Aasias.“

Oma roll on mängida olnud ka EASil, kellega Puidukoda on koostööd teinud rohkem kui 10 aastat. Kõige olulisemaks peab Saks EASi tuge ettevõtte tootmise reorganiseerimisel 2008.-2010. aastal, tänu millele tema sõnul ettevõtte ka täna endiselt konkurentsis on. „Lisaks toetas EAS peale tootmisinvesteeringute edukat käivitamist ka ettevõtte ekspordivõimekuse kasvu läbi eksporditurunduse toetuse aastatel 2010-2012, tänu millele me uute toodetega uutele turgudele kiiremini siseneda suutsime.“

Tihedast ja edukast koostööst annab märku ka tõik, et Puidukoda on kasutanud veel mitmeid EASi pakutavad teenuseid.EASi korraldatud ettevõtte strateegia diagnostika andis meile veendumuse, et oleme õigel teel ning sõltumatu eksperdi poolt läbi viidud analüüs kinnitas meie seniste valikute õigsust. Tootearenduse meistriklassiga alustasime tööd kuu aega tagasi ja esimese kahe koolituspäeva järel oleme alustanud ettevõtte tootearenduse ja turunduse kaardistamist ja sõnastamist.“

Järgmise sammuna näeb Saks ette, et Puidukoda liitub ka EASi ettevõtte arenguprogrammiga. „Oleme arenguprogrammiga liitumisest väga huvitatud. Ootame ettevõtte tootearenduse ja ekspordi turunduse osas võimalust õppida ja areneda erinevate koolituste ja arengukavade raames,“ räägib Saks ootusärevalt.

 

 

 

Jaga postitust

Tagasi üles