Parim aeg Hiina turu vallutamiseks on just praegu

27.11.2019

Hiina on viimaste aastate murrangulise arengu toel kasvanud maailma teiseks suurimaks majanduseks ning seetõttu toetab EAS järgmise viie aasta jooksul Eesti ettevõtete Hiina-suunalisi eksporditegevusi. Kuigi EASi Aasia keskus on Hiina turule suunatud konsultatsiooniteenuseid pakkunud juba aastaid, siis Hiina kasvuprogramm näol on laiendatud teenustekogumiga, mis annab ettevõtjatele tööriistad Hiina turul edu saavutamiseks. EASi Hiina eksperdid nõustavad ettevõtjaid ettevalmistuste tegemisel ja riskide maandamisel, turule sisenemisel ning ka turul uute partnerite leidmisel.

Kasvuprogrammi raames alustati oktoobrikuus esmakordse koolitusprogrammiga „Süsteemne eksport Hiina“, mis valmistab kuue kuu pikkuse perioodi jooksul ettevõtjaid ette Hiina turule sisenemiseks ning mis kulmineerub kevadel kontaktreisiga Hiina. Samas pakutakse Hiina kasvuprogrammi raames ka erinevaid teenuseid, mis aitavad ettevõtjaid, kes juba Hiina suunas tegutsevad. Seetõttu soovitame igal Hiina turust huvitatud ettevõttel vaadata peale EASi Hiina turu teenustele ning leida koostöös meiega õiged tööriistad ning koostada Hiina turu jaoks sobiv strateegia.

Täna algab viie aasta pikkune teekond, millest ei tasu maha jääda. Kasvuprogrammis juba osalevad Balti Logistika,  Nordic Honey ja Mayeri jagavad siinkohal oma kogemusi ning soovitusi.

Balti Logistika asutas veoahela paremaks kontrollimiseks Hiinas esinduse
Joel Timm, Balti Logistika tegevjuht

Balti Logistika on suurte kogemustega kontinentidevahelise kaubaveo korraldaja ning Hiina on läbi aegade olnud meie kõige aktiivsem saadetiste lähtekoht. Möödunud aastal langetasime strateegilise otsuse asutada oma ettevõtte välisesindus Hiina e-kaubanduse keskuses Shenzhenis, sest just sealse piirkonnaga on meie klientidel kõige tihedam kaubavahetus. Meile otse alluv kohalik üksus annab parema kontrolli kogu veoahela üle Hiina saatjast Euroopa kaubasaajani ning ka vastupidi. Samuti saame seeläbi paindlikult osutada klientidele täiendavaid teenuseid Hiinas.
Meie teadmised Hiinast ja sealsest ärikultuurist olid mõnevõrra piiratud ning loodame Hiina kasvuprogrammis osalemise kaudu neid lünki täita, et saaksime oma äri kiiremini käivitada ning vältida vigade tegemist. Kuigi koolitusprogramm “Süsteemne eksport Hiina” on alles algusjärgus, oleme esimese kahe läbitud mooduliga väga rahule jäänud. Lektorite suur kogemustepagas on andnud meile palju väärtuslikke teadmisi Hiina ärikultuuri ning ettevõtluskeskkonna kohta.
Juba Hiina laienemise idee algfaasis kaasasime EASi Aasia keskuse konsultandid, et oma mõtetele kinnitust leida ning täiendavat infot saada. Eriti kõrgelt hindame Rafael Jimenezi väärtuslikku tuge - tänu tema kogemustele ja Hiina kontaktvõrgustikule on Hiinas äriga alustamine oluliselt lihtsam. Oleme pidevalt osalenud pea kõigil Hiina-teemalistel seminaridel ja mõnedel ka ise oma kogemusi teistega jaganud. Meie jaoks osutus silmaringi avardavaks kogemuseks 2018. aasta novembris Eesti äridelegatsiooniga Shenzheni külastamine. See andis julgust oma plaanidega edasi liikuda.
Hiina kasvuprogrammis osalemist võiksid tõsiselt kaaluda kõik ettevõtted, kellel on kasvõi idee tasandil tekkinud huvi oma toodete või teenuste osutamiseks Hiina turul. Kasvuprogrammi ekspertide abil on võimalik kohe alguses oma mõtteid valideerida, vältida vigade tegemist ning anda hoogu juurde headele ideedele.

Eesti mahemesi võidab Hiina toidugurmaanide südameid
Kadri Rytkönen, Nordic Honey asutaja ja tegevjuht

Oleme seadnud Hiina oma esmaseks ekspordituruks väljaspool Euroopat, sest sedavõrd suur turg on meie jaoks väga atraktiivne, eriti arvestades sealse ostujõu pidevat kasvu. Hiina turu vastu tekkis meil huvi Euroopa edasimüüjatelt kuuldud tagasiside põhjalt - nimelt on Nordic Honey tooted müügil suuremates Euroopa lennujaamades ning sealsete ostujuhtide sõnul tunnevad meie toodete vastu suurt huvi just Hiina ja Jaapani turistid. Hiinas on pidevalt kasvamas nõudlus luksuskaupade järele, eriti hinnatakse Läänest toodud puhtaid gurmeetooteid, mis sobivad väga hästi ärikingitusteks või ka lähedaste meeles pidamiseks. Hiinlaste tugev kinkimise traditsioon on ju üldteada ning Nordic Honey tooted sobivad selleks ideaalselt.

Hiina turule sisenemine erineb Euroopasse eksportimisest väga palju, nõudes oluliselt rohkem ettevalmistust. Hiina külastamine on vältimatu, sest kohapeal õpib kõige rohkem, kuid ilma põhjaliku kodutööta ei pruugi ka see tulemusi anda. EASi Hiina kasvuprogramm annab süsteemse ülevaate Hiina turust, tarbijate eelistustest ja laiemalt ärist Hiinas. Nordic Honey liituski Hiina programmiga selleks, et täiendada oma ekspordistrateegiat uute tähelepanekutega. Seniste koolituspäevade jooksul oleme saanud õppida väga laialdaste kogemustega Hiina ekspertidelt, kuid programmis osalemine annab ka suurepärase võimaluse teiste Hiina turust huvitatud ettevõtjatega suhtlemiseks - saame vahetada kogemusi ja mõtteid mitte vaid Hiina turu kontekstis, vaid ka ekspordi üle laiemalt.
Lisaks Hiina kasvuprogrammis osalemisele oleme kasutanud ka ekspordinõunike abi ning osalenud mitmetel EASi seminaridel. Ekspordinõunike asjalikud vastused ning kasulikud kontaktid on olnud meile hindamatu väärtusega. Hiina kasvuprogramm pakub kasu igale ettevõttele, kes alles kavandab või on juba alustanud eksporti Hiina. Sealne turg ja majandus on pidevas muutumises ning lisaks baasteadmiste omandamisele tuleb end kogu aeg hoida kursis viimaste arengutega.

Hiina kasvuprogramm sobib rahvusvahelise ambitsiooniga ettevõtetele
Piia Mai Kasemaa, Mayeri turundusjuht

Hiina turg annab meile võimaluse kasvatada tootmismahte ning julgemalt edasi liikuda ettevõtte rahvusvahelistumisega. Mayeri tooted eristuvad turul oma põhjamaise kuvandi ja keskkonnasõbralikkuse kaudu ning need peaksid meid aitama ka Hiina turul edu saavutamisel. Meie tooted kannavad Euroopa Liidu ökomärgist ning on võimalikult kontsentreeritud logistikakulude vähendamiseks.
Kasvuprogrammiga liitusime EL-välisele eksportturule sisenemise ette valmistamiseks, eriti pakub meile huvi detailne info äritavade, kaubandustõkete, importtollimaksude, toodete registreerimise ja kaubamärgi kaitse kohta. Lähtume eeldusest, et Hiina turule sisenemine ei saa kerge olema, seega on igasugune abi uuel turul püsima jäämiseks suisa hädavajalik.
Oleme osalenud mitmetel Hiina-teemalistel koolitustel, suhelnud Hiina turu ekspertidega Eestis ja kohapeal ning tänavu külastasime ka CIIE2019 messi Shanghais. Osalesime seal EASi korraldatud ühisstendis ning jäime väga rahule - loodame leitud ärikontaktidega alustada peatselt pikaajalist koostööd Hiina ning sealsete lähiriikide turgudel.

X