Nõudlus välismaise kauba järgi on Hiinas endiselt tõusutrendis

29.03.2019

Hoolimata Hiina jõulise majanduskasvu pidurdumisest, on Eesti ettevõtete äri- ja ekspordivõimalused sealsel hiigelturul jätkuvalt vägagi paljulubavad, julgustab EASi ekspordinõunik Pirgit Laanpuu Eesti ettevõtjaid jätkuvalt Hiina turu suunas sihte seadma.

 Hiinast on saanud ostujõu arvestades maailma suurim majandus ning seega pakub ekspordi kasvuvõimalusi ka Eesti ettevõtetele. Viimaste aastate kiire majanduskasv on aidanud sadu miljoneid hiinlasi välja vaesusest ning tekitanud maailma kõige kiiremini kasvava keskklassi. See omakorda on mõjutanud hiinlaste käitumist ja tarbimiseelistusi, suunates neid otsima kõrgekvaliteedilist kaupa nii toidukaupade kui tarbekaupade seas.

Allikas: Statistikaamet

Tugevas kasvutrendis on endiselt piimatoodete import, arvestades nõudlust piimapulbri, piima ja juustu järgi. Usalduse puudumise tõttu kohalike tootjate suhtes on Hiina jätkuvalt importimas suurtes kogustes imikute piimasegu ning tänu madalatele hindadele ja kõrgele kvaliteedile tuuakse riiki sisse muljetavaldavaid koguseid toorpiimapulbrit. „Eesti puhas õhk ja geograafiline paiknemine pigem Põhjamaades soosib kvaliteetsete piimatoodete eksporti ja turustamist Hiinas,” märkis Laanpuu, lisades, et Hiinas on kiiresti kasvav ka käsitööõllede segment, mis pakub uusi ja huvitavaid võimalusi Eesti õlletootjatele.

Allikas: Statistikaamet

Laanpuu juhib tähelepanu asjaolule, et Hiina tarbijate vajadused erinevad olulisel määral lääneriikides harjutuga. “Mida huvitavam ja uudsem toode, seda suurem on huvi selle vastu, seega tuleb kohalike tarbijate vajaduste rahuldamiseks Lääne tootjatel kohandada oma tooteid ja lahendusi nii maitse, värvi kui ka pakendi osas,” kommenteeris Laanpuu.

Üks imporditud kaupade müügi soodustamise peamiseid tegureid on olnud tolliasutuste suurem valmidus nõustuda värske ja töödeldud toidu sissetoomisega Hiinasse. Teisalt on väga suurt rolli mänginud ka piiriülese e-kaubanduse osakaalu suurenemine, mida on toetanud Hiina vabakaubandustsoonide loomine ning mobiilkaubanduse keskkondade WeChat, JD.com ning teiste kasutamine rahvusvaheliseks müügiks. Hiinas kasvab e-kaubandus jaemüügist kaks korda kiiremini, mis loob kasvuvõimalusi Hiina turul ka väiksematele ettevõtjatele. “Piiriülestes internetipoodides võivad välismaised tooted olla Hiina hiiglasliku tarbijaskonnaga turul isegi soodsamad, kui Lääne jaemüügis,” selgitas Laanpuu.

Ka Hiina ettevõtjad otsivad uuenduslikke ning kvaliteetseid lahendusi, et käia ühte sammu Hiina riikliku poliitikaga ning püsida tihedas rahvusvahelises konkurentsis. Hiina on võtnud viimastel aastatel väga tugevalt oma fookusesse keskkonnaseisundi parandamise ja õhusaaste vähendamise, mis avab hulgaliselt võimalusi cleantech-sektoris tegutsevatele ettevõtetele. Aastaks 2020 kerkivad Hiina kulutused rohetehnoloogiatele prognooside kohaselt mitme triljoni dollarini. Hiina turule on vägagi oodatud ettevõtted, kes suudavad pakkuda lahendusi Hiina suurtele keskkonnaprobleemidele, näiteks vee- ja kanalisatsioonijuhtimise, mullakaitse ja energiasäästlike lahenduste valdkondades.

Möödunud aasta paistis silma ka tarbijate suurenenud kulutuste poolest teenustele, eriti suur nõudlus on tervishoiu ning kvaliteetse erahariduse osas, seda juba lasteaiatasemest alates. Meditsiinitehnoloogias on valdkonna rakendustel ja seadmetel ees terendamas positiivne perspektiiv, nagu kinnitab ka Solis Biodyne’i näide. “Solis Biodyne sisenes Hiina turule  laboritele mõeldud bioloogiliste reaktiivide ekspordiplaaniga möödunud aasta oktoobris, kuid järgnenud tähelepanu kohalike ettevõtete poolt viis kiiresti tulemuslike läbirääkimisteni sealsete laboritega, millest kasvaski välja edukas ekspordilugu,” selgitas Laanpuu.

Hiina turule sisenedes on Laanpuu sõnul esmatähtis kaitsta oma tootelahendust ja kaubamärki nii inglise kui hiina keeles. 1. jaanuarist järgmisel aastal rakendub Hiinas uus investeeringuseadus, mis soosib intellektuaalomandi kaitset senisest oluliselt enam. Hiina valitsuse eesmärk on paremini kaitsta välisettevõtteid intellektuaalomandi varguste eest ning julgustada neid rohkem Hiinasse investeerima, kartmata oma toote jultunud kopeerimist.

“Hiina turule laienemine nõuab pikaajalist strateegiat ja väga palju kannatlikkust, planeerimist ja järjepidevust,” rõhutas Laanpuu. Kohapeal tuleb investeerida kliendi- ja ärivõrgustiku loomisesse, et paremini navigeerida kohalikus bürokraatias ja suhetes klientide, partnerite ja valitsusametnikega. Siinkohal on suureks abiks ka EASi kohapealne esindaja, kelle poole saab pöörduda tekkivate küsimuste või probleemidega. Eduka Hiina ekspordiloo aluseks on põhjalik eeltöö, mille hõlbustamiseks on EASi Aasia infokeskus koostanud Hiina huvilistele erinevaid teenuseid sisaldava paketi, milles sisalduvad Hiina turule sisenemise valmisoleku hindamine ja esmane nõustamine, ekspordipartneri taustakontroll, turuanalüüside koostamine ja ekspordipartneri otsing. Teenuste kohta leiab rohkem teavet EASi kodulehelt.

Pirgit Laanpuu, ekspordinõunik

Pirgit.Laanpuu@eas.ee

Tel:+8618721985359

Eesti Saatkond Pekingis, Beixiaojie No 1

X