Vaata peasisu

“Missioon Saksamaa 2020”  – võluvits või tark mees taskus?

EASi ja KredExi ühendasutus
23. jaanuar 2020
3 min

Saksamaa on atraktiivne eksporditurg, mille poole pöörduvad üha enamate ettevõtjate pilgud, kes oma toodetele või teenustele uusi kliente soovivad leida ning ettevõtte ekspordimüüki kasvatada. Ja seda põhjusega. Lähinaabrite Soome ja Rootsi majandused on võtnud pigem ettevaatlikku joone ja eks seda on ka Eesti ettevõtjad omal nahal tundnud, et tellimusi sealt enam endises mahus ei tule. Sestap tulebki otsida uusi võimalusi mujalt.

Saksamaa on jõukas ja suur, kuid arvestama peab sellega, et atraktiivne on ta ka kõigi teiste riikide eksportööridele, kellega peame Saksa turul konkureerima. Lisaks sellele on Saksa turg ka väga reguleeritud ja protektsionistlik turg, mis kindlasti väljastpoolt tulijale turule sisenemist lihtsamaks ei tee. Detaile, millega kursis peab olema, on palju ja eeltöö, kui ei taha just kallist kooliraha maksta, peab olema põhjalik ja strateegia paigas.

“Missioon Saksamaa” on just selline EASi programm, mis võiks ettevõtjaid eelpool nimetatud kitsaskohtadest läbi aidata. Lühidalt öeldes antakse ettevõttele aastaks appi saksa konsultant, kes aitab ettevõttel Saksa turust paremini aru saada, kokku panna töötavat sisenemisstrateegiat ning viib kokku ka potentsiaalsete klientidega. Kord kvartalis kohtutakse kõigi programmis osalejatega, et jagada omavahel seniseid kogemusi Saksa turul, edu ja tagasilööke, ning osaletakse koolitusel, kus oma valdkonna parimad eksperdid Saksamaalt ja UK-st jagavad näpunäiteid strateegia, brändingu ja müügisuhtluse osas.

Sügisel läbisid põhjaliku eelhindamise protsessi 34 ettevõtet, et paremini aru saada oma võimalustest Saksamaal. Konsultandid külastasid ettevõtteid ja uurisid turgu. Ettevõtjad vastasid konsultatsioonibüroo Steinbeisi põhjalikele küsimustikele. Eelhindamise protsessis lõpptulemuseks oli detailne raport ettevõtetele nende väljavaadete kohta Saksa turul koos konsultandipoolse suulise tagasisidega.

 „Missioon Saksamaa 2020“ aastases programmis (algas jaanuaris) otsustas jätkata 15 ettevõtet, kes on konsultandi hinnangul Saksamaa turu jaoks valmis. Selleks, et Saksa turul kanda kinnitada ja seal oma toodete või teenustega saksaste südamed võita, läheb muidugi aega ja niisama ei juhtu midagi. Aga kui sul on kõrval head eksperdid nõuandjaks, sa tead, mida teed, hoiad fookust, oled tammsaarelikult visa ja töökas – siis on kõik tehtav ja juba mõne aja pärast võid nautida oma pingutuse vilju ehk siis ekspordikäivet, mis tuleb Saksamaalt.

„Missioon Saksamaa 2020“ ettevõtted: Thermoarena OÜ, Tarmeko LPD OÜ, AS Matek, AS Hanza Mechanics Tartu, Hansab Group OÜ, FOB Solutions OÜ, Harju Elekter Elektrotehnika AS, TNC Components OÜ, NOTE Pärnu OÜ, ADM Interactive, Printcenter Eesti AS, Concise SystemsOÜ, Bellfire OÜ, Riverbank OÜ, Dieselland OÜ.

„Missioon Saksmaa 2020“ partneriteks programmi läbiviimisel on Marketingi Instituut koostöös Saksa konsultatsioonibürooga Steibeis. Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist. Uus grupp, „Missioon Saksamaa 2021“ alustab sel sügisel.

Jaga postitust

Tagasi üles