Vaata peasisu

Kuivtoidupakkide tootja äri kasvab kriisi kiuste

EASi ja KredExi ühendasutus
1. juuni 2020
3 min

Tactical Solution on Eesti ettevõte, mis toodab matkajatele ning sõjaväelastele mõeldud suure toiteväärtusega toidupakke, Tactical Foodpacki idee sai alguse sõjaväe eriüksuste vajadusest maitsva, kuid kergesti valmistava toidumoona järele.

Ettevõtte juhi Sverre Puustusmaa sõnul oli ta EASi pakutavatest võimalustest teadlik juba enne ettevõtte asutamist, seega oli Tactical Solutioni loomise järel EASi poole pöördumine üks esimesi samme. “Tänu EASi toetustele oleme saanud põhjalikult läbi viia toitumisalaseid uuringuid ja laboratoorseid säilivuskatseid, mis ilma toetuseta oleks oma olulisusele vaatamata osutunud ettevõtte jaoks väga kulukaks,” märgib Sverre.

Tactical Solution juht Sverre Puustumaa

Aastate jooksul on Tactical Solution osalenud mitmetes EASi koolitusprogrammides, ootel on uue toote turule toomise meistriklass ning ettevalmistamisel arenguprogrammiga liitumine. “Meie jaoks oli väga oluliseks verstapostiks strateegia praktikum, sest see avas meie silmaringi ning andis julgust vaadelda võimalusi laiemalt. Koostasime praktikumi raames oma tegevuskava, millest juhindume veel tänagi, samuti saime tõuke investori kaasamiseks. See aitas meil jõuliselt siseneda Euroopa turule.” 

Ootused arenguprogrammi osas on kõrged. Tactical Solution kavatseb programmiga kaasnevat toetust kasutada uute toodete arendamise lõpule viimiseks. “Tegeleme tootearendusega pidevalt, konkurentidest aitabki meil eristuda just uuenduslik lähenemine – siin pean end ise vahel tagasi hoidma, et ei kulutaks liiga palju ressurssi uutele ideedele ning ei jätaks olemasolevate toodete arendust unarusse,” ütleb Sverre.

Tatical Foodbacki tooted on väga mugavad kasutamiseks ka matkates

Kuigi ettevõte on osalenud ühisstendiga messidel Dubais ja Londonis, on ekspordi arendamisel põhirõhk aktiivsel müügitööl ning toote tuntuse kasvatamisel, sihikule on võetud Saksamaa ja Skandinaavia turud. Hetkel maailmas valitsevad olud ei ole Sverre sõnul ettevõtte ekspordiambitsioone kammitsenud, pigem vastupidi. “Meie tooted sobivad ideaalselt eriolukordades tarbimiseks ning sõltumatu toidutagavara varumine on kõikjal maailmas kasvav trend,” usub Sverre.

Mullu sügisel Lõuna-Eestit räsinud torm andis Sverrele idee luua Kriisitoidu toode, mis sisaldab endas hädavajalikku toiduvaru ning muid vahendeid, et tagada toiduvalmistamise võimalus ka pikemaks ajaks elektrita jäädes. Sverret paneb imestama, kui vähe on tegelikult inimesed kriisideks valmis. “Koroonapandeemia vaid kinnitas seda. Nõudlus meie toodete osas kasvas hüppeliselt, suutsime nädalaga tõsta tootmisvõimsust ligi 10 korda,” on Sverre rahul. Kuigi olukord on nüüdseks stabiliseerunud, on ees terendamas matkahooaeg ning Tactical Foodpacki menu võib siseturismi hoogustudes jõuda veelgi järgmisele tasandile.

 

Tactical Solution kavatseb kasvada ka kriisi kiuste ning selleks annavad juba käimasolevad projektid veelgi innustust juurde. “Tegeleme oma tootevaliku laiendamisega ning valmistume Ameerika turu vallutamiseks, see eeldab tootmise alustamist Atlandi ookeani teisel kaldal. Euroopas soovime paari aastaga jõuda turupositsioonini, kus kõik matkajad on meist teadlikud ning oskavad meie tooteid matkapoodidest küsida,” sõnab Sverre.

Jaga postitust

Tagasi üles