Kuidas edukalt siseneda Saksamaa e-kaubanduse turule?

19.04.2021

Koroonapandeemia on vallandanud e-kaubanduse buumi kogu maailmas, seejuures on Saksamaa kasvanud lõpptarbijale mõeldud B2C segmendis mahult teiseks suurimaks turuks Euroopas Suurbritannia järel. Populaarseimad tootekategooriad on riided ja jalatsid, raamatud ning elektroonika. Tähelepanuväärne on ärikliendile mõeldud B2B segmendis toimunud suur käibekasv, mis viitab selle segmendi tähtsuse järkjärgulisele suurenemisele. Saksamaa e-kaubanduse turule sisenemisest teeb ülevaate EASi ekspordinõunik Saksamaal Leana Kammertöns.

E-kaubanduses mängivad olulist rolli turuplatvormid, mis moodustavad Saksamaal 40-60 % kogu majandusharu käibest. Kui üle maailma võib täna kokku lugeda üle 480 turuplatvormi, siis Saksamaa-Austria-Šveitsi regioonis tegutseb neid ca 170. Turuplatvormide maastik on väga eriilmeline ja kiiresti muutuv. Mõned neist on suunatud B2C segmendile, teised B2B ja kolmandad C2C (tarbijalt tarbijale) segmendile.

Värskeim trend e-kaubanduses on nn. Social- & Content-Commerce platvormid, mille all peetakse silmas ostufunktsiooniga sotsiaalmeediavõrgustikke või temaatilisi veebipoode (YouTube, TikTok, AboutYou). Umbes pooled nii globaalsetest kui ka Saksa turuplatvormidest on sortimendi poolest keskendunud üldkaupade müügile. Suurimaks tootegrupiks on moe- ja elustiilitooted, järgnevad elektroonika ja kodukaubad. Saksa e-kaubanduse turul domineerib selgelt üle 40-protsendilise turuosaga Amazon.de, kellest seetõttu on saanud ka turustandardite kehtestaja. Amazonile järgnevad OTTO ja Zalando. (allikas: Marketplace Study 2020, ecom Consulting GmbH, gominga eServices GmbH)

Turuplatvormid pakuvad häid võimalusi piiriüleseks kauplemiseks, sest uutel tulijatel on võimalik kasutada juba olemasolevat infrastruktuuri ja teenuseid. Samuti on nähtavuse saavutamine tunduvalt lihtsam, kui oma veebipoega opereerides. Miinuseks võib seevastu pidada suurt konkurentsi turuplatvormidel. Kuna platvorme on palju ja igaühel neist oma erisused, on õige platvormi leidmine omamoodi väljakutseks. Samuti tasub teada, et enamus turuplatvorme ei paku oma kauplejatele nii ulatuslikku tuge kui Amazon.

Kuidas turuplatvorme oma äri edendamiseks kõige paremini kasutada ja kust leida nõu ja abi?

Turuplatvormidel kauplejate toetamiseks on Saksamaal välja kujunenud oma ökosüsteem, s.t. tegutsevad teenusepakkujad, kes pakuvad liidestamise teenust erinevatele turuplatvormidele. Samuti pakuvad erinevad teenusepakkujad abi logistika, veebiturunduse ja kliendihalduse korraldamisel. EASi Saksamaa ekspordinõunikud saavad siinkohal olla abiks esmasel orienteerumisel ja õigete kontaktide leidmisel.

Platvormi valimisel tuleb arvesse võtta mitmeid aspekte:

  • Kas platvormi operaator on ise samaaegselt ka kaupleja ja konkurent?
  • Kes konkurentidest on seal juba aktiivsed?
  • Kas seal on minule sobiv klientuur?
  • Milliseid logistikalahendusi pakutakse?

Oluline on ka teada, kuidas platvormi kasutajatest saavad ostjad. Kuidas end turuplatvormil nähtavaks teha, kasvatada oma brändi tuntust ja müüki? Kuidas kasutada euroopaüleseid võimalusi, mida turuplatvormid äri rahvusvaheliseks skaleerimiseks pakuvad.

Saksa e-kaubanduse õpitoad

EAS korraldas hiljuti Saksa e-kaubanduse õpitoad teemal, kuidas leida oma toodetele õige nišš Saksa e-kaubandusturul. Koolitajaks oli Mareike Thomas, Saksa konsultatsiooniettevõttest e-com Consulting GmbH.

Veebiseminar: Turuplatvormid Amazon, Zalando, About You, Otto – kuidas teha õige valik?

Veebiseminar: Veebiturundus Saksa turu-platvormidel - milliseid tööriistu kasutada?

Veebiseminar "Challenges and opportunities of the German e-commerce market"

E-kaubanduse alaseks nõustamiseks soovitame võtta ühendust EASi ekspordinõunikuga Saksamaal:

Leana Kammertöns
EASi ekspordinõunik Saksamaal
leana.kammertons@eas.ee
tel: +49 176 6290 936

 

X