Vaata peasisu

Uue toote turule toomise meistriklass tuleb taas

EASi ja KredExi ühendasutus
31. oktoober 2019
5 min

EAS pakub 2020. aasta esimeses pooles ettevõtjatele suurepärast võimalust kaasata tunnustatud eksperte oma toote või teenuse turule toomise plaane üheskoos looma, arutama ning täiendama. Kandideerimine on avatud kuni 20.02.2020 kl 23:59. Loe lisaks SIIT.

Meistriklass aitab ettevõtjatel vähendada uue toote turule toomisega kaasnevaid riske ning parandada uute toodete või teenuste ellujäämisvõimalusi konkurentsitihedas ärikeskkonnas. Neljast töötoast, koostööst valdkondlike ekspertidega ja individuaalsest tööst koosnev praktiline intensiivkursus on mõeldud 2-3 meeskonnaliikmele (soovitavalt ettevõtte tegevjuhile ning võtmeisikutele), kes vastutavad uute toodete turule toomise eest. Osalema on oodatud nii ettevõtted, kes on alles uut toodet või teenust turule toomas, kui ka need, kes soovivad juba olemasolevat toodet viia uutele turgudele.

Uue toote turule toomise koolituspäeva ettevõtete vaheline harjutus

Valdkondlikest ekspertidest on kaasatud nimekad strateegid ja ettevõtjad, kes on olnud seotud selliste edukate ettevõtetega nagu Cleveron, Velvet, Rabaconda, Brand Manual, Roofit.Solar, Click&Grow, Incap Electronics, IGLUCrafts, Estanc, Favor, Defendec jne. Koostöös ekspertidega saavad ettevõtjad läbi arutada uue toote lansseerimisega seotud üldiseid ning ka spetsiifilisemaid küsimusi, seda kõike näost-näkku toimuva kaheksa 1,5-tunni pikkuse kohtumise käigus.

Praktiliste töötubade tegevust juhendavad ettevõtjad-koolitajad Kaarel Mikkin, Jakob Saks ja Roman Zahharov, kes lähtuvad põhimõttest “mõõdukalt teooriat ja rohkem praktikat”. Lisaks jagavad igas töötoas oma kogemusi ka praktikutest ettevõtjad. Kaarel Mikkini sõnul on meistriklass väga erakordne võimalus kohtuda tipptasemel ekspertidega väga erinevatest valdkondadest, kelle jutule ettevõtjad omal käel tõenäoliselt ei jõuakski. “Eksperdid aitavad paremini läbi mõelda olemasolevaid ideid ning annavad juurde uusi vaatenurki, samal ajal peegeldades tagasisidet ettevõtte ärimudelile ning juhtimisprotsessidele,” märgib Mikkin. Tutvu ekspertidega lähemalt.

Töötubade ja kohtumiste vahel tuleb ettevõtete meeskondadel lahendada praktilisi iseseisvaid ülesandeid, mille alusel sünnibki kava uue toote turule toomiseks. Meistriklassi eesmärk on anda osalevatele ettevõtetele mõistmine, milliseid erinevaid nüansse tuleb turu vallutamisel silmas pidada. Kuidas planeerida ja juhtida uue toote turule toomist? Kuidas uut toodet positsioneerida ning hinnastada? Milliseid kommunikatsioonitegevusi tasub planeerida parima tulemuse saavutamiseks ning kuidas mõõta uue toote edukust?

“Ettevõtjad ei tegele tihti äriarendusega planeeritult ja süsteemselt, seepärast on meistriklassi üheks võluks ka selle intensiivsus, mis sunnib tegutsema, kohtuma, iseseisvalt tööd tegema küllaltki kindlas ajaraamis. Kui reeglina on klient kõige olulisem, kellele oma aega pühendada, siis siin tuleb vaadata ennast kliendina ja teadlikult investeerida oma aega, et programmist ka kasu saada,” leiab Mikkin.

Uue toote turule toomise meistriklassi koolitaja Roman Zahharov äriprotsesside koolituspäeval

Uue toote turule toomine sobib ettevõttele, kes omab omatoote prototüüpi, mille turule toomise kava koostama hakataksegi. Soovitavalt on ettevõttel vähemalt  kolm aastat tegutsemis- ja ekspordikogemust ning kuhjaga ambitsioonikaid eesmärke ja kasvupotentsiaali. Mikkin lisab, et meistriklassis osalemise suureks lisaväärtuseks on tipptasemel kontaktvõrgustiku loomine nii ekspertide kui ka teiste osalejatega, sest kuigi ettevõtted võivad tegutseda erinevates valdkondades, on väljakutsed tihti sarnased.

Avalduse meistriklassis osalemiseks saab esitada veebis, kogu meistriklassi osalustasu 2-3 tiimiliikmele on 900 eurot (lisandub käibemaks). “Osalustasu on võrdlemisi sümboolse suurusega, sest tegelikult saavad ettevõttest kolm inimest osaleda neljas töötoas ning 12 tundi kohtuda ekspertidega, kelle tunnihind ületab muul ajal 100 euro piiri. See aitab ehk kõhklejatel ületada mõttebarjääri, et kas see meistriklass ikka on oma hinda väärt. Uue toote turule toomise intensiivkursus on üks kasulikumaid ja parima tootlusega investeeringuid,” kinnitab Mikkin.

Joosen Raudsepp, Punch Drinks

“Meistriklassis osalemise suureks boonuseks oli võimalus aeg maha võtta ekspertide ja mentoritega, kes aitasid oma välisvaatleja pilguga meil mõista kaugemat perspektiivi. Rõõm on tõdeda, et mitmete mentorite ja ekspertidega suhtleme siiani – võitsime meistriklassiga endale juurde palju häid sõpru. Konkreetse tulemina sai Punch Drinks väärt õppetunni, kuidas vältida valusat õppetundi. Meie algne idee ei teostunud algselt planeeritud kujul, sest konsultatsioonide käigus mõistsime, et turu vallutamisega seotud mõte polnud veel päris küps. Kuid sellest arenes uus idee, millega liigume nüüd edasi. Soovitaksin meistriklassi neile, kellel on juba tootealge olemas, kuid pole sellega veel suurtele turgudele jõudnud. Meistriklassis leiavad kõik endale midagi olulist, eraldi tooksin esile tugevat rõhuasetust müügil ja turundusel.”

Taavi Lipstok, Energogen

“Uue toote turule toomise meistriklassis osalemine on kasulik kõigile ettevõtetele, kuid suisa hädavajalik alustavatele ettevõtetele. Kursuse käigus jõutakse läbi käia ettevõtluse alustalad, alates toote omahinnast, kulustruktuurist, tootmise korraldamisest kuni peamise küsimuseni – kes tahaks selle toote eest raha välja käia? Energogen suutis möödunud aastal uue toote turule toomise meistriklassis oma kaheksast paneelist koosneva elektrijaama komplekti edukalt tootestada. Suurt abi saime koostööst mentoriga, kes aitas meid edukalt suunata toote hinnastamisel, et me ei küsiks oma toote eest liiga odavat hinda. Mentorite rakendamise loogika on hästi läbi mõeldud ning aitas lõpptulemuse saavutamisele palju kaasa.”

Tutvu programmiga SIIN.

Jaga postitust

Tagasi üles