fbpx

Hiina kirev turg kui Eesti hiilgav ekspordivõimalus

Juhul kui turundusse panustatakse ning leitakse hea partner, võib Hiinasse eksportida praktiliselt kõike, julgustab EASi ekspordinõunik Hiinas Anneli Vilu.

Vilu sõnul kujutavad paljud eestlased ja eurooplased endiselt Hiinat kui mahajäänud, odavat kaupa tootva riigina, kuid vähemalt suurlinnade lõikes on riigist saanud vägagi kaasaegne riik, mille tehniline tase ning e- ja mobiililahendused annavad silmad ette pea kõikidele riikidele maailmas. „See tähendab ka üha suurenevat turgu ning ostujõulisemat ja nõudlikumat tarbijat, mis omakorda loob üha paremaid ekspordivõimalusi ka Eesti firmadele.“

Küll aga tasub eksporti planeerides võtta arvesse, et suurriigis kehtib üldiselt üks reegel: kaup tuleks Hiina turu ja hiinlaste maitse jaoks kohandada – magusamaks, värvilisemaks ja lõhnavamaks ning lisada ports nunnufaktorit, kulda, karda ja ornamente.

Peamiselt on Vilu kogemuse põhjal mõttekas keskenduda kahele sihtgrupile: ühelapselisest perest pärit veidi hellitatud ja enesekesksed tarbimishimulised noored ning keskealised pereinimesed. „Esimesele saab pakkuda eelkõige ilu-, naudingu- ja staatusetooteid, riideid, jalatseid ja teenuseid. Keskealised pereinimesed moodustavad lõviosa Hiina üha suurenevast ja jõukamaks muutuvast keskklassist, kes on teine suur tarbijagrupp.“

Euroopas asumine kui piisav kvaliteedigarantii

Lootust peaks Eesti eksportijatele andma ka tõik, et hiinlased ei kipu oma riigi toodangut oluliselt hindama ning enamik asju tuuaksegi välisriikidest. „Kui Euroopas ja mujal maailmas on Eesti kaupadel kohati veel küljes kehvapoolne Ida-Euroopa imidž, siis Hiinas suurt vahet ei ole. Eesti nime küll väga ei tunta, aga asjaolu, et oleme Euroopa Liidu liige ja asume Põhja-Euroopas, on sageli piisav kvaliteedigarantii,“ kinnitab Vilu.

Eraklientidele lisaks võib püüda ka Hiina ärikliente, kus võimalusi leiab näiteks kaubatootjate või teenusepakkujate seas, kus vajatakse erinevaid seadmeid, toorainet, teenuseid või isegi praktikakogemusi.

Peamiselt põrkavad mitmed Hiina turule pürgivad ettevõtted kokku probleemiga, et kohe koostöö alguses küsitakse kaupa konteinerite viisi. „Kindlasti on aga võimalik müüa ka väiksemaid koguseid – selle nimel tuleb palju eeltööd teha, sobivad vahendajad leida ja nendega asjad põhjalikult läbi rääkida. Võib-olla tasubki võtta sihikule mõni sisemaaprovints ja teha panus väiksemale linnale, tarbijagrupile või kaubandusketile,“ selgitab Vilu.

Tema sõnul on Hiina suuruselt võrreldav Euroopaga, kuid sealne turg ei ole sugugi ühtlane. „Inimeste tarbimisharjumused varieeruvad vastavalt kliimavöötmele, ostujõule ja kohalikele traditsioonidele. Üldjoontes on kõige kõrgem elatus- ja palgatase Hiina idaranniku suurlinnades Pekingis, Shanghais, Guangzhous ja neid ümbritsevates piirkondades. Samas on pea igas siseprovintsis mitmeid multimiljonilinnu, kus keskklass ja selle ostujõud aasta-aastalt kasvavad.“

Juhul kui ettevõte esimesel sisenemiskatsel Hiinasse peaks mingil põhjusel ebaõnnestuma, julgustab Vilu uuesti proovima. „Selleks on mitmeid võimalusi: otsida uus koostööpartner, kohandada oma toodet Hiina turule ja tarbijale, testida erinevaid müügikanaleid, näiteks e-kaubandust, katsetada müüki mõnes teises regioonis, näiteks esimese järgu megalinna asemel mõnes kaugemas, kiiresti kasvava majandusega provintsis vms. Ikka ja alati tuleb aga silmas pidada järgmisi olulisi ettevaatusabinõusid: kaubamärgi kaitsmine, ekspordipartneri ja tema taustaga põhjalik tutvumine ning turvaliste maksemeetodite valimine.“

Tekkivate küsimuste või probleemide puhul tasub alati pöörduda EASi poole. Koostöös Aasia infokeskusega on koostatud Hiina turule pürgijatele erinevaid teenuseid sisaldav pakett, millest osa on tasuta. „Pakume näiteks Hiina turule sisenemise valmisoleku hindamist ja esmast nõustamist, ekspordipartneri taustakontrolli, turuanalüüside koostamist ja ekspordipartneri otsingut,“ loetleb Vilu. Teenuste kohta saab lähemalt lugeda EASi kodulehelt.

Lisaks korraldab EAS mitmeid Hiina-teemalisi üritusi ja reise. „Näiteks 2017. aastal toimus kaks Hiina-teemalist sihtturuseminari, üks kontaktreis Shanghai regiooni ning neljal Hiina messil osalemine Eesti ühisstendiga. Aastaks 2018 oleme kavandanud veelgi rohkem üritusi. Nendega saab end kursis hoida EASi uudiskirja abil,“ lõpetab Vilu.

Loe lisaks ja tule osale ka peagi toimuval Hiina sihtturuseminaril: “Smart cities: opportunities for Estonian companies in business with China”

 

 

 

Viimased uudised

X