Haage Vesi leidis EASi strateegia praktikumist mõtteselguse

27.07.2021

Lõuna-Eestis Haage külas looduslikku mineraalvett villiva Haage Vesi jaoks andis EASi strateegia praktikumis osalemine kindlustunde veelgi ambitsioonikamate ekspordisihtide seadmiseks.

Haagel on vett 210 meetri sügavuselt ammutatud juba 1983. aastast, kuid laiemalt sai see tuntuks alles 2019. aastal. Ettevõtte ekspordijuhi Xenia Joosti sõnul läheb pudelisse vesi puhtast Eestimaa loodusest, ilma midagi lisamata või ära võtmata. “Eestlased ei oska veel hinnata meie enda loodusväärtuseid, kuid mujal maailmas osatakse puhta maitsega veest lugu pidada,”  kinnitab Joost. Selle tõestuseks on ettevõttel välja käia hiljuti Brüsselis peakokkade ja sommeljeede ühenduse International Taste Institute poolt Eesti looduslikule maitsele omistatud tunnustusmedal.

Ettevõtte motoks on valitud mõte “Lihtsuses on ilu”, millest lähtub ka Euroopa vanimas klaasitehases Järvakandis valmivate erakordsete veepudelite disain. “Meie vesi on kallima kategooria toode, mille hind peab olema kooskõlas ka visuaalse poolega,” selgitab Joost. Tavapärasest joogitootjast eristab Haaget ka startupilik mentaliteet, ehk keskendumine kiirele kasvule ja suur ekspordipotentsiaal - kohe stardifaasis siseneti koduturule, kuid järgmiseks võeti juba ette Hiina põhjatu turg.

Hiina turule sisenemiseks alustas Haage Vesi koostööd EASiga, et ühiselt osaleda sealsetel suurtel messidel. Koostöö on aastate jooksul veelgi tihenenud ning nii pakkuski EASi kliendihaldur ettevõttele välja võimaluse osaleda strateegia praktikumis. “Kolmeks aastaks äristrateegia kujundamine tundus meile väga põnev väljakutse, eriti meie kiiret kasvu silmas pidades,” märgib Joost, kelle sõnul vajas ettevõte võimalust testida oma ideid suuremas ringis, saamaks kindlust valitud suuna osas.

Joost meenutab ütlust, et oma mõistusega mõtlemine võib suisa ohtlik olla. “Samas on noorel ettevõttel kõik mõtted alles värsked, pigem võib pimedus ja väsimus tekkida vanemates ettevõtetes, kui jäädakse liiga kauaks oma supipotti podisema,” muigab Joost. Strateegia praktikum aitabki nii uutel kui vanadel ettevõtetel näha uusi ärivõimalusi.

Pool aastat kestnud ja juunis lõppenud strateegia praktikum osutus Joosti jaoks ehmatavalt intensiivseks, sest selle käigus tuli analüüsida kõiki ettevõtte tegevusi alates tooteportfellist kuni kliendiprofiilide ja kassavoogudeni. “Vaatasime nii olevikku kui tulevikku, sest lisaks praegust hetke kirjeldavatele andmetele tuli meil analüüsida ka tulevikutrende ning ennustada, kuhu turg võiks areneda.”

Arutelud ja seminarid toimusid iga kolme nädala järel, lisandusid veel iseseisvate ülesannete lahendamine ja mentorkohtumised. Mentorite tuge loeb Joost hindamatuks abiks. “Harva leiab kedagi, kes osutub mõttekaaslaseks ja samal ajal suudab ka teemadesse süvitsi sisse minna.” Praktikumi “ahhaa”-momendi asemel toob Joost esile hoopis “ohhoo”-momendi, kui mitme kuu pikkune töö tuli lõputöö kaitsmisel vormistada 10-minutiliseks esitluseks. “Me ei teinud lõputööd ainult endale, vaid see eeldas teiste osalejate ees ideede kaitsmist ning ka nende maha müümist teistele praktikutele, kes ei peljanud oma hinnanguid ausalt välja öelda,” märgib Joost.

Praktikumi konkreetsetest väljunditest on Joosti sõnul veel vara rääkida, kuid juba on töös uus suund, millest ettevõte loodab lähemalt teada anda mõne aja pärast. “Meie tänast tegevust iseloomustab mõtteselgus. Tiimiarutelude käigus sünnib palju ideid, kuid nüüd on meil lihtsam neid läbi mängida ning panustada tõeliselt perspektiivikatele võimalustele, sest ideede elluviimine ja konkreetse plaani koostamine on tänu saadud planeerimise tööriistadele oluliselt sirgjoonelisem,” ütleb Joost.

Strateegia praktikumis osalemist soovitab Joost igale ettevõtjale, kes tunnetab ohtu oma mõtetesse kinni jääda. “Eestil on rahvusvaheliselt väga konkurentsivõimelised tooted, kuid tihti on probleem mõtlemises - suure pildi nägemiseks tuleb rohkem pingutada.

Praktikum aitab mugavustsoonist välja tulla, sest tavaelus ei jää palju aega mõtete setitamiseks või järskude kannapöörete ette valmistamiseks.

EASi strateegia praktikum on üks turvalisemaid võimalusi selliste mõtteharjutuste tegemiseks, sest paigas on ajakava, raamid, plaan ning kõik toimub professionaalsete koolitajate valvsa pilgu all. Väga toredaks üllatuseks osutus teiste ettevõtete tugi - ei oleks uskunud, kui positiivselt ettevõtjad teistesse suhtuvad, seega ei olnud põhjust avameelsust karta,” kirjeldab praktikumis valitsenud koostöövaimu Xenia Joost.

Kandideerimine järgmisesse strateegia praktikumi on avatud kuni 4. august.

 

Innovatsiooni teadlikkuse tõstmise tegevusi kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.

X