Vaata peasisu

Eksport Saksamaale – veebiseminarid

Seminar annab hea võimaluse tutvuda sisseostuga 1913. aastal asutatud saksa pereettevõttes CLAAS. Ettevõtte ideaalsest tarnijaprofiilist, valikukriteeriumitest, probleemidest, globaalsetest tarneahelatest, pandeemia mõjust ja paljust muust rääkis 26. aprilli veebiseminaril hr. Patrick Frings, Head of Product Related Material and Global Sourcing, Corporate Purchasing.
Oma kogemusi jagas ka saksa ostujuhtidega Martin SutropAS Tech Group tegevjuht.
Veebiseminari korraldas Saksamaa kasvuprogrammi teenusejuht Karin Alliksaar.

Saksa majanduse selgrooks on väikese ja keskmise suurusega ettevõtted Mittelstand. Kuigi pole ühest definitsiooni Mittelstand-ettevõtetele, loetakse Saksamaal Mittelstandi kuuluvaks kuni 50 miljoni eurose aastakäibe ja alla 500 töötajaga ettevõtted. 25 aastase sisseostu kogemusega ekspert ja koolitaja hr. Ulrich Weigel (Ulrich Weigel | LinkedIn) jagas 18. märtsil toimunud veebiseminaril oma kogemusi sisseostu protsessidest ja -süsteemidest saksa “Mittelstand”-tööstusettevõtetes. Lisaks rääkis oma kogemustest saksa hankejuhtidega Kristjan Erm (Kristjan Erm | LinkedIn), Enicsi äriarendusjuht.
Veebiseminari korraldas Saksamaa kasvuprogrammi teenusejuht Karin Alliksaar.

Turuplatvormid domineerivad juba täna paljudes e-kaubanduse sektorites ja nende osatähtsus aina kasvab. Saksamaal on kokku üle 200 turuplatvormi, millest suurima turuosaga on Amazon (üle 40%), järgnevad OTTO ja Zalando.Jätkuks 24. novembril toimunud veebiseminarile „Saksa e-kaubanduse võimalused ja väljakutsed Eesti eksportööridele“, pakkus õpituba võimalust saada rohkem teada e-kaubandusest Saksa turul, sealsetest turuplatvormidest ja veebiturundusest.

Saksa keelt kõnelevates riikides (DACH- Saksamaa, Austria, Shveits) on suurimaks professionaalseks võrgustikuks XING, millesse kuulub ligi 18 miljonit liiget. 17. septembril toimunud veebiseminar andis ülevaate XING -võrgustikust ja kuidas seda ettevõtte igapäevasesse müügitegevusse põimida. Kõigest sellest rääkis XINGProbusiness spetsialist Jonas Niedergesäβ Hamburgist. Veebiseminari korraldas Saksamaa kasvuprogrammi teenusejuht Karin Alliksaar.

8. septembril toimunud veebiseminaril andsime ülevaate Saksa ettevõtte Otto Grupp teekonnast, mis alustas väikese jalatsite jaemüügi firmana ning on nüüdseks saanud rahvusvaheliselt tegutsevaks e-kaubanduse liidriks Saksamaal. Juttu tegime ka sellest, millist rolli on innovatsioon mänginud nii kontsernisiseses arengus kui ka väljaspool.

Veebiseminari korraldas EASi ekspordinõunik Saksamaal Tiina Kivikas.

15. juunil toimunud ingliskeelsel veebiseminaril tuli aruteluks:

  • Miks on vastutustundliku ettevõtte indeks tähtis just praegu, võibolla isegi olulisem kui ettevõtte finantsnäitajad?
  • Kas Saksamaal ja muudel eksporditurgudel on tõesti mõttekas investeerida aega ettevõtte sotsiaalsesse vastutusse (CSR)?
  • Millised CSRi teemad kõnetavad minu ettevõtet?

Arutlejateks olid:

Veebiseminari korraldas EASi ekspordinõunik Saksamaal Tiina Kivikas.

Kui sind huvitab, miks on Saksa keskmise suurusega ettevõtted edukad ja jätkusuutlikud, siis üks vastustest võib peituda seminaril käsitletavas teemas – intellektuaalse kapitali juhtimise meetodis. Tegemist on meetodiga, mida Saksamaa Majandus- ja Tehnoloogiaministeerium ettevõtetele soovitab, et nad paremini kasvada ja areneda saaks.

Teemat käsitletakse nii arendaja kui ka ettevõtja vaatenurgast, kes on meetodit ettevõttes kasutanud.

Veebiseminar toimus 14. mail ja selle korraldas EASi ekspordinõunik Saksamaal Tiina Kivikas.

20. aprillil toimunud veebiseminar andis lühiülevaate olukorrast koroonaviirusega võitleval Saksamaal ja valitsuse poolt kavandatud meetmetest ettevõtluse ja kodanike toetamiseks.

Seminari põhirõhk oli siiski küsimusel, kuidas hoida praegusel ajal oma suhteid klientidega Saksamaal, kuidas silma paista ning isegi uusi kontakte luua. Saksa eksperdid Matthias Höfer ja Daniel Gundelach rääkisid selleks sobivatest vahenditest ja kanalitest.

Milliseid võimalusi pakub Saksa e-kaubanduse turg Eesti ettevõtjatele ja millised on Saksa tarbijate eripärad? Kuidas valida sobiv strateegia e-äriga sihtturule sisenemiseks? Praktilisi nõuandeid jagavad e-kaubanduse eksperdid Saksamaalt. Kas ja kuidas on võimalik müüa Eesti tooteid Saksamaal? Oma praktilist kogemust sihtturul jagab Eesti kasemahla tootja Öselstuff OÜ, kellel on Saksamaal oma e-pood oselbirch.com ning kes müüb kasemahlast tehtud karastusjooke ka ühes Saksa suurimas jaeketis REWE.
Veebiseminar toimus 24.11.2020.

EASi, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Swedbanki korraldatud ekspordikonverents “Made in Estonia” toimus 29. oktoobril 2020. Eesti eksportöörid jagasid oma müügikogemusi välisturgudel. EASi ekspordinõunikud Saksamaal Tiina Kivikas ja Leana Kammertöns tegid ülevaate turul toimuvast.