Vaata peasisu

Ekspordipäevad toovad kokku sama sihtturu ettevõtted

EASi ja KredExi ühendasutus
25. jaanuar 2018
3 min

EAS alustab uut ekspordipäevade sarja, mille eesmärk on kokku tuua samal turul tegutsevad ettevõtted, et tugevdada Eesti positsiooni sihtturgudel. Ettevõtjad saavad teiste sektorite kogemusest õppida, leida koostöö- ning kulude kokkuhoiu võimalusi. Tark sektoriülene lähenemine välisklientidele aitab ettevõtetel konkurentsitihedal eksporditurul kasvada ning kliente Eesti pakkujatega siduda.

EASi valdkonnajuhi Elar Olliku sõnul puutub rahvusvahelise müügi tiim igal aastal kokku sadade eksportijatega. „Alatihti näeme olukordi, kus ühisstendil või kontaktreisil osalevate Eesti ettevõtete seas tekib äratundmisrõõm, et seda või teist võiks koos teha,“ kirjeldas Ollik. „Oleme teinud endi jaoks järelduse, et koostöö välisturgudel on asi, mida saab alati parendada ja mis peaks ettevõtjad muutma ühisrindena konkurentsivõimelisemaks. EAS pakub selleks võimalusi nii väljaspool Eestit kui ka nüüd kodumaal, et pead kokku panna ning ühisosa leida,“ lisas Ollik.

Kitsa fookuse ja laia osalejate ringiga ekspordipäevadel valitakse iga riigi puhul välja üks suure potentsiaaliga valdkond. Klientide vajadused võetakse kogu protsessi ulatuses lahti ja otsitakse sektoriüleseid koostöökohti. 2018. aasta ekspordipäevad on suunatud Soome, Rootsi, Norra ja Taani turul tegutsevatele ettevõtetele.

Sarja esimene üritus toimub 31. jaanuaril ning seal keskendume ülivõimsalt arenevale Soome laevaehitusele. Kuigi põhjanaabrite üldised majandusnäitajad on pigem stabiilsed, näitab kruiisilaevade ehitus tormilist kasvu ja seda eelkõige tänu Aasia tellimustele. Soome meretööstuse aastakäive on 8 miljardit eurot. Kui 2013. aastal toodeti Soomes 18 kruiisilaeva aastas, siis 2017. aastal tõusis see number juba 60. Praeguste tellimuste juures nähakse jätkuvat suurt tootmisvõimsuse kasvu kuni aastani 2021, projektid valmivad 2024. aastaks. Soome väikelaevaehitus jätkab stabiilsel tasemel, küll aga on üle 40% kasvanud väikealuste import Soome. Enam kui 40 miljoni euro suurusest impordimahust üle 6 miljoni tuleb Poolast.

Kuna laevaehitus põhineb laial partnerite ja tarnijate võrgustikul, on see on suurepärane võimalus ka Eesti ettevõtjatele, kellest nii mõnelgi on juba märkimisväärne kogemus Soome laevandussektorile toodete ja teenuste tarnimisel. Eesti eesmärgiks on olla Soome esimene partner laevanduses ja sektori kasvust võimalikult suur osa koju tuua.

Olliku sõnul kerkib Soome nn laevanduspirukas suure hooga ja oleks äärmiselt kurb sellest kasvust ilma jääda. „Näeme, et äri kasvab ja ka ootused potentsiaalsete koostööpartnerite osas tõusevad. Tellijad soovivad terviklikumaid lahendusi ning ühtsemat väärtuspakkumist. Lisaks on Soome ikkagi n-ö lemmik eksportturg, kus meil peaks olema eelised võrreldes lõunapoolsete konkurentidega,“ lausus Ollik.

Ekspordipäevadel vaatamegi lähemalt väliskliendi protsesse ja valukohti, mille lahendamisel suudaks Eesti olla parim partner. Arutame kulude kokkuhoiu ja koostöö võimalusi Eesti ettevõtete vahel. Soome ekspordipäeva raames uuritakse muuhulgas maikuus Turus toimuva Soome suurima laevatööstuse messi NaviGate võimalusi. Arutelu veab ja sihti hoiab eksportija ja koolitaja Jakob Saks. Ettevõtjaid nõustavad laevandusspetsialist Stefan Jungell ja EASi Soome turu ekspordinõunik Irene Surva-Lehtonen, kellega saab arutada oma ettevõtte võimalusi Soome turul.

Osale Soome laevanduse ekspordipäeval! Registreeruminepäevakava ja lisainfo.

Tutvu teenusega lähemalt

Järgmine ekspordipäev toimub maikuus ning siis on fookuses Norra turg.

Jaga postitust