Eesti ettevõtted osalesid kolmandat aastat järjest Aasia suurimal toiduinnovatsiooni messil

22.05.2017

Kolmandat aastat järjest, 17.-19. mail korraldas EAS Hiinas, Shanghais Eesti ühisstendi, kus osalesid meie toidu- ja joogisektori ettevõtted. Kolmandat korda olid ühisstendil väljas Värska Vesi, Saku Õlletehas ja Solbritt ning esmakordsete eksponentidena olid kaasatud Koch, Heimtal Spirits ja Vigala Piimatööstus.

SIAL China on kindlustanud oma positsiooni kui juhtiv rahvusvaheline mess toiduainetööstuse professionaalidele. Tegemist on Aasia suurima toiduinnovatsiooni messiga, millest sel aastal võttis osa 3200 eksponenti 67 riigist  ning 80 000 külastajat.  SIAL pakub võimalust nii kohalikule kui rahvusvahelisele ettevõtlussektorile avardada turustusvõimalusi ja suurendada rahvusvahelist koostööd toiduainete- ja joogitööstuses. Messi raames toimunud innovatsioonikonkursil SIAL Innovation said autasustatud ka kaks Eesti ettevõtet Vigala Piimatööstus juustukrõpsudega ja Koch maasikaeliksiiriga. „Kuna konkursil osalesid tooted üle maailma, siis sellise auhinna saamine on meile väga suur tunnustus, mis kindlasti annab meile parema võimaluse rahvusvahelistel turgudel läbi lüüa“ lausus Vigala Piimatööstuse tegevjuht Kirti Asperk.

„Olime EASiga Hiinas messil juba kolmandat aastat järjest. Lahjade alkohoolsete jookide turg Eestis on viimastel aastatel olnud langustrendis ja näeme selle jätkumist ka järgnevatel aastatel. Seetõttu teeme ekspordi kasvatamiseks süsteemset tööd juba mõnda aega. Hiinas käidud messidel oleme saanud juurde 6-7 eksporditurgu eelkõige Aasias. Sellisele väikesele ja siiski suhteliselt tundmatule riigile nagu Eesti ja meie ettevõtetele on oluline luua usaldus. Kliendid, kes meid siin messil külastavad, märgivad ära, et järjest enam nad näevad meie tooteid ja see loob soodsa baasi, millest koostööd edasi arendada. Saku brändide eksport Eestist väljapoole on eelmise aastaga võrreldes rohkem kui kahekordistunud, Hiina messidelt leitud kliendid on andnud sellesse kasvu selgelt oma osa. Seega on EASi ühisstendide korraldamine kaugemate turgude vallutamisel igati abiks. “ kommenteeris Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Vaatamata Hiina majanduskasvu aeglustumisele pakub Hiina turg Euroopa eksportööridele endiselt häid võimalusi. Eelkõige tulenevad need nii Hiina tarbijaskonna arengust ja eelistuste muutumisest kui ka nende elukeskkonnast ja -tingimustest tingitud reaalsetest vajadustest. Trendid nagu linnastumine, sissetulekute suurenemine, laiema keskklassi tekkimine ning keskkonna- ja tervisealase teadlikkuse tõus mõjutavad tugevalt hiinlaste tarbimisvõimalusi ja –harjumusi ning tekitavad vajaduse uute toodete ja teenuste järele. Siin avanebki Eesti ettevõtetel võimalus Hiina turule sisenemiseks.

Lisaks korraldati 18. mail Maaeluministeeriumi eestvedamisel Eesti toidu promotsiooniüritus ja vastuvõtt, mille raames tutvustati kohalikule meediale ja koostööpartneritele Eesti toitu ning toidu- ja joogitooteid, et edendada Eesti ettevõtete ekspordivõimalusi Hiina turul.

Lisainfo:
Mairika Haab
Projektijuht
Ühisstendid Ettevõtluse ja ekspordi keskus
Mob: +372 520 4759
Tel: +372 627 9708 mairika.haab@eas.ee

X