Vaata peasisu

Eesti ettevõtjad kohtusid Hiina e-kaubanduse hiidudega

EASi ja KredExi ühendasutus
15. oktoober 2019
3 min

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu asekantsler Viljar Lubi juhtimisel külastab Eesti ettevõtetest koosnev kõrgetasemeline äridelegatsioon sel nädalal Hiinat, et arendada Eesti-Hiina koostööd e-kaubanduse vallas. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) poolt on ettevõtetele organiseeritud ärikohtumised kohalike logistikaettevõtetega ning suurimate Hiina e-kaubandusplatvormidega, nagu Alibaba, JD.com ja DHGate.

Asekantsler Lubi sõnul on e-kaubandus üks suurima potentsiaaliga valdkondi Eesti-Hiina kaubandussuhetes ning sellealase koostöö edendamiseks sõlmiti 2017. aasta novembris Hiina kaubandusministeeriumiga e-kaubanduse koostöölepe. „Saame e-kaubanduse vallas Hiinalt palju õppida, kuid samas peituvad seal ka suured võimalused Eesti ettevõtetele. Hiina e-kaubandusplatvormid maadlevad mitmete probleemidega, millele suudaksid Eesti ettevõtted lahendusi pakkuda,“ märkis Lubi.

EASi Aasia infokeskuse juhi Kai Kreosi sõnul eeldab Hiinas tulemuste saavutamine pikaajalist ja järjepidevat tööd ning põhjalikult läbi mõeldud strateegilist lähenemist. „Kuigi viimasel ajal on räägitud Hiinaga seotud ohtudest, ei saa me mööda vaadata ärivõimalustest, mida Hiina kui üks juhtivaid majandusriike meie ettevõtetele pakub,“ ütles Kreos.

„Et jätkata Hiinaga e-kaubanduse ja logistika koostöö arendamist, oleme koos Eesti ettevõtjatega kaardistanud Eesti võimalusi ning viimistlenud meie ühist väärtuspakkumist Hiina e-kaubanduse platvormidele logistikalahenduste pakkumiseks. Leiame, et hoolimata oma väiksusest on Eestil hea positsioon olla väravaks suurematele Euroopa lähiturgudele, ühtlasi on suured e-kaubanduse platvormid suurepärane kanal Eesti eksportööridele Hiina turule sisenemiseks,“ lisas Kreos.

Tallinna Lennujaama ärijuht Kaimo Siraki sõnul loeb e-kaubanduses eelkõige kiirus, mistõttu on lennutransport eelistatuim transpordiviis. „Tallinna Lennujaam on väga huvitatud lennukaubavedude koostöö arendamisest suurte online-kaubamajadega, et nende kaubad jõuaksid läbi meie terminalide miljonite potentsiaalsete ostjateni lähiriikides,“ rääkis Sirak.

Erki Lastik GTS Expressist lisas, et järjepidevus suhtlemisel on Hiinas äärmiselt oluline. “Osalesime sarnasel visiidil ka möödunud aastal ning võime kinnitada, et Eesti ettevõtluskeskkond oma eelistega pakub siinsetele ettevõtetele väga suurt huvi,“ sõnas Lastik.

Visiidi käigus kohtutakse Hiina suurimate e-kaubandusettevõtetega Alibaba, JD.com ja DHGate, kellele suudavad Eesti ettevõtted pakkuda abi Euroopa turule sisenemisel ja takistuste ületamisel. Samuti kohtub delegatsioon Hiina reformi- ja arengukomitee NRDC tippjuhtkonnaga ning Hiina kaubandusministeeriumiga, kellele antakse ülevaade e-kaubanduse koostööleppe Eesti-poolsetest tegevustest.

Eesti delegatsioonis osalevad e-kaubanduse ja logistika vallas tegutsevad ettevõtted, kes soovivad Pekingis ja Shanghais toimuvatel kohtumistel leida uusi partnereid ning kasvatada enda äri Hiinas. Hiina visiidil osalevad kokku seitse ettevõtet: Tallinna Lennujaam, Boomerang Distribution, GTS Express, Markit Holding, Empowerment/Air Cargo Collaboration, Silport ja Pristine. Visiiti korraldab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus koostöös Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ja Eesti saatkonnaga Pekingis.

Jaga postitust

Tagasi üles