Eesti brändi uuendus jõudis rahva ühisloomeni

18.11.2015

18. november 2015

Kolmapäeval, 18. novembril algas riigibrändi uuendamise järgmine etapp: lähikuudel otsitakse avalikus ühisloomes lugusid ja pilte sellest, mis teeb Eesti eriliseks, ning osaleda saab Eesti märgi ideekonkursil.

Koostöös Eesti Rahvusringhäälinguga avatud eesti- ja venekeelsel veebilehel misoneesti.err.ee saab oma panuse Eesti brändi uuendamisse anda mitmel moel, postitades Eestit kirjeldavaid lugusid ja pilte ning osaledes Eesti märgi konkursil.

Ühisloomes kogutud lood ja pildid otsivad muuhulgas vastust küsimusele, mille üle tasub Eestis uhkust tunda, mis teeb meid teiste riikide ja rahvastega võrreldes eriliseks ning millisena soovime Eestit näha 25 aasta pärast. Eesti tulevikulugude kogumine toimub koostöös Arvamusfestivaliga.

Parimad pildid ja lood saavad osaks uuel aastal loodavast Eesti brändi veebikeskkonnast ja kogutud materjale on võimalik kasutada kõigil, kes soovivad Eestit tutvustada. “Meil igaühel on oma ettekujutus Eestist ja nägemus meie maa tulevikust. Just praegu on hea võimalus need lood ja visioonid ühiselt kokku koguda ning nii saab igaüks olla osa Eesti tuleviku ja maine kujundamisest,“ selgitas ideed Eesti brändi uuendamise meeskonna juht Paul Kristjan Lilje.

Eesti märgi konkursiga otsitakse värskeid ideid, kuidas esitleda Eesti erinevaid valdkondi ühe visuaalse märgiga. Konkursile oodatakse osalema disainiprofessionaale ja -harrastajaid ning kõiki teisi disainihuvilisi, vanusest ja emakeelest, elukohast ja ametist sõltumata. “Avaliku konkursiga kujunduslahenduste otsimine pole maailmas midagi uut – Tokyo 2020 olümpiamängude märki otsitakse nii, Uus-Meremaa korraldab referendumi uue riigilipu valimiseks ja ka meie oma “Teeme Ära!” kodanikualgatuse logo visandas niiöelda mitte–disainer,” rääkis Lilje.

Konkursi teeb ainulaadseks asjaolu, et žürii ja publikuhääletuse tulemusel selgunud 10 parimat tööd jõuavad 2016. aasta veebruaris ETV ja ETV+ kanalitel toimuvasse finaalsaatesse, kus valitakse ühiselt ka võidutöö. Finaaliks valmistudes tuleb võistlustööde autoritel koos professionaalsete disaineritega näidata, kuidas sobiks nende idee Eesti 100. Sünnipäevaks või millistena näeksid välja uutes värvides loodava rahvusliku lennufirma lennukid.

“Eesti märgi” konkursi peaauhind on 4000 eurot, 2. ja 3. koha preemiad on vastavalt 2500 ja 1000 eurot.

Eesti brändiuuenduse ühisloome sünnib koostöös Eesti Rahvusringhäälingu, Riigikantselei, Arvamusfestivali ja Arengufondiga.

Olulised kuupäevad:
18.11.15 avaneb veebileht misoneesti.err.ee

10.01.16 Eesti märgi ideekavandite esitamise tähtaeg

11.01.16 algab rahvahääletus, valdkonna- ja disainižüriide töö

19.01.16 avaldatakse 10 finaali pääsenud tööd

20.01.16 algab finaalitööde autorite ja disainerite koostöö

23.02.16 avaldatakse lõputööd

27.02.16 Eesti märgi valimine ETV ja ETV+ kanalitel

29.02.16 lõppeb fotode ja lugude kogumine veebilehel misoneesti.err.ee 

X