EASi turismiarenduskeskus alustas siseturismi kampaaniat

10.06.2021

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) turismiarenduskeskus alustas siseturismi kampaaniat „On aeg…puhka Eestis“, mille loominguline lahendus põhineb kalambuuridel. Juuli lõpuni vältav kampaania võtab igal nädalal uue teema, esimese nädala teemaks on hea Eesti toit ja tasemel restoranid hüüdlausega „Maitsevägi kutsub“.

„Eelmise suve siseturismi kampaania näitas, et eestlane hindab väga praktilist infot ja konkreetseid soovitusi, kuhu minna ning praeguse kampaania abil on hõlbus panna kokku just endale sobiv Eesti-puhkus,“ ütles EASi turismiarenduskeskuse direktor Liina Maria Lepik.

Kampaanialehel puhkaeestis.ee/suvi saab oma asukohta jagades avastada, mida põnevat ümbruskonnas leidub – restoranid, muuseumid, atraktsioonid, aktiivse puhkuse ideed. Asukohta saab ka ise muuta ja valida, kui minekut alles plaanitakse. Samuti juhatab kampaania omal käel tehtavatele tuuridele üle Eesti, mille on kokku pannud kohalikud turismispetsialistid.

Kampaanialeht on nii eesti kui ka vene keeles ning selleni viivad reklaamid televisioonis, raadios, väli-, print- ja digimeedias.

Toiduteemale järgnevad spaad ja aktiivne puhkus veel egiidi all „On aeg veeta vesinädalaid“; majutuspakkumised – „Ma tahan sinuga idülli minna“, pere- ja aktiivne puhkus – „Head lapsed, need kasvavad wifita“; üritused, muuseumid ja etendused – „Vallanda endas kultuurikihk“ ning looduspuhkus – „Mine metsa! Müstikale“. Kalambuurid sündisid EASi turismiarenduskeskuse Shardee Rebase, kalambuurimeistri Keiti Vilmsi ja reklaamiagentuuri AGE koostöös. Kampaaniale andis hääle Jüri Pootsmann oma looga „Magus melanhoolia“, mille meloodia ja avalause sobivad hästi suvepuhkusega („Peata aeg ja lase lihtsalt olla mul siin…“).

Tavapäraselt on EASi turismiarenduskeskuse fookus on suunatud sellele, et Eesti eksporditulu turismist oleksid võimalikult suur, kuid takistused reisimisel on suunanud rohkem turundustegevusi siseturismi. „Oleme valmis alustama kampaaniaid lähiturgudel niipea, kui olud seda võimaldavad, kuid kindlasti on sektori taastumiseks praegu reisimise kõrghooajal väga oluline roll ka siseturismil,“ ütles Liina Maria Lepik.

EASi turismiarenduskeskuse läinud suve siseturismi kampaania „Armasta Eestit. Puhka Eestis“ mõju-uuringus oli 86% küsitletutest teinud suve jooksul mõne sisereisi Eestis või kavatses seda teha, 2019. aastal oli see number 77%. Ligi pool küsitletutest oli valmis läinud suve kampaaniast inspireerituna ka Eestis reisimisele rohkem kulutama. Võrreldavalt tugevaid tulemusi loodab turismiarenduskeskus ka selle aasta kampaaniast.

Siseturismi kampaaniat rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Lisainfo:

Siseturismi kampaania eesti keeles: https://www.puhkaeestis.ee/et/suvi#/
Siseturismi kampaania vene keeles: https://www.puhkaeestis.ee/ru/лето

Teleklippide näidised:
eesti keeles (maitsevägi): https://youtu.be/o0z3gG8Oih8  
vene keeles (maitsevägi): https://youtu.be/dv45i-4ppK0  
eesti keeles (vesinädalad): https://youtu.be/m4a21ufk3CM

X