EASi meistriklassides osalemine annab julgust uuendusteks

04.02.2020

EASi arenguprogrammides ja meistriklassides osalenud ettevõtjatelt on alati hea küsida, mis motiveeris täiendkoolituse poole vaatama ning kuidas arenguvõimalusteni jõuti. Seni üllatavaimaks võib pidada Gustav Cafe tegevjuhi Siim Liivamägi vastust. Jõudsime EASi tootedisaini meistriklassini läbi…matusebüroo. Tegelikult jäime Disainmõtlemise konverentsil kuulama Tarko Tuisu ettekannet Memoris Matusebüroo teenusedisainist ning saime sealt inspiratsiooni meistriklassiga liitumiseks,” selgitab Siim.

Gustav Cafe kohvikute ja hõrgutistega on paljud tuttavad, kuid vähesed teavad, kui mahukas ja läbimõeldud on uute toodetega turule tulemine ning tarbijate maitse-eelistustest sammukese võrra eespool liikumine. Siimu sõnul ongi ettevõtluses väga keeruline ära tunda õiget hetke millegi tegemiseks ning just see on ka üks põhjuseid, miks seati pilgud nii tootedisaini kui ka uue toote turule toomise meistriklasside suunas. “Hetk enne meistriklassiga liitumist läks meie ettevõttel kenasti, püsisime enda seatud kasvueesmärkide juures. Kuid püüdsime kaugemale ette mõelda, et kasv ja areng ei peatuks ka tulevikus. Tõenäoliselt oleksime saanud jätkata mõnusalt tiksudes ka ilma täiendkoolitusteta, kuid kui kaua?” Igapäevasest oravarattast ja rutiinist väljatulekuks on vaja uusi ideid, teistmoodi tegutsemist kannustabki teatav ebamugavustunne. “Tegevjuhina motiveeriski mind meistriklassiga liituma soov teha midagi teistmoodi, viia ettevõtet uuele rajale. Ning just seda me saavutasimegi,” märgib  Siim Liivamägi.

Gustavi meeskond tootearenduse koosolekul | Foto: Gustav

Disaini meistriklass andis ettevõttele terve rea uusi tööriistu, palju ideid ning hulgaliselt kasulikke kontakte. Oli nii üllatuslikke “ahhaa”-momente kui ka juba ajusoppidesse talletunud teadmiste taasavastamist tänu lihtsatele selgitustele, milleks midagi vaja. “Näiteks minu jaoks oli värskendav, et uusi kondiitritooteid võiks testida lõpptarbija peal väga läbimõeldult tagasisidet küsides - selleks viisime kaubanduskeskustes ise läbi põhjalikke kliendiküsitlusi. Lihtne asi, kuid vajas meeldetuletust. Samuti hindasin kõrgelt lähenemist prototüüpide arendamisele, sest tootearendus hõlmab lisaks tootele endale ka näiteks üldist presentatsiooni ja pakendamist. Ja juhina aitas areneda peamurdmine koduste ülesannete kallal ning suure auditooriumi ees peetud ettekannete kaudu konstruktiivse tagasiside saamine oma ideedele ja esitlusoskusele,” rõhutab Siim.

Ühe suurima meistriklassis osalemisest tuleneva muudatusena viis Gustav Cafe sisse igakuised tootearenduskoosolekud, mille meeskonnas osaleb kokku kuus inimest, keda julgustatakse arvamust avaldama ja aktiivselt kaasa lööma kõiges, mis puudutab uute toodete arendamist ning turule toomist. Soovitusena võimalikele meistriklassiga liitujatele kõlab Siimu mõte, et kindlasti peaks meistriklassi programmis osalema ühe meeskonnaliikmena just ettevõtte juht, kel on võimalik kiiremini muutuseid ellu viia ning suunata ka rahalisi ressursse sinna, kus koheselt vaja. Nii ei lähe töögruppides ja ekspertidega kohtumistel peetud aruteludes leitud väärt ideed tõlkes kaduma. Juht on meistriklassis osaleva tiimi töö kaudu kaasatud kõigisse muutuste ettepanekutesse, mis tagab algusest peale suurema toetuse uute tegevuste elluviimisele.

Werneri kohvikus on palju erinevaid Gustavi kooke | Foto: Facebook

Gustav Cafe tulevikust rääkides mainib tegevjuht, et varem oli ettevõte end pisut nurka mänginud, mõeldes vaid kategooriates “kook ja tort”. “Meie visioon on muutunud oluliselt mitmekesisemaks, vaatleme tootearendust palju laiemalt ning klientidele on varuks mitu magusat ning ka soolakamat üllatust. Meistriklassides osalemine on andnud meile palju julgust katsetamiseks. Eduka ettevõttena olime veendunud, et meil läheb hästi, milleks muutuda. Nüüd läheneme kogu protsessile palju uuenduslikumalt ning professionaalsemalt, põlve otsas toimetamise asemel teeme palju rohkem koostööd teiste ekspertidega, näiteks disaini osas.”

Uue toote turule toomise meistriklassiga liitumiseks saavad ambitsioonikad ja kasvupotentsiaaliga ettevõtted registreeruda kuni 20. veebruariniVarajase registreeruja soodushind kehtib kuni 10. veebruarini 2020. Meistriklass aitab ettevõttel ekspertide abiga vähendada toote turule toomisega kaasnevaid riske ning suurendada õnnestumise tõenäosust. Uue toote turule toomise meistriklass on praktiline intensiivkursus 2-3 meeskonnaliikmele, mis koosneb koostööst valdkondlike ekspertidega, praktilistest töötubadest ja individuaalsest tööst uue toote turule toomise plaaniga.

Loe lisainfot ja registreeri oma ettevõte EASi kodulehel (pikk link: https://www.eas.ee/teenus/uue-toote-turule-toomise-meistriklass/ )

X