EASi eksperdid: Aasia e-kaubanduse turg pakub lõputuid võimalusi  

09.06.2021

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Aasia keskuse ekspordinõunike sõnul on üks lihtsamaid viise kaugetele Aasia turgudele sisenemiseks erinevad e-kaubanduse platvormid.

„Hiina e-kaubanduse turg on kerkinud maailma suurimaks. 2019. aastal raporteeris Hiina kaubandusministeerium rekordilisest nelja triljoni dollari suurusest turumahust. 2020. aasta jätkus kasvulainel ning näiteks ainuüksi Alibaba 11.11 ostufestivali käigus müüdi kaupu koguni 74,1 miljardi dollari väärtuses,“ rääkis mahtude kiirest kasvamisest EASi Hiina ekspordinõunik Ilaria Perla.

Tema sõnul e-kaubandus Hiinas siiski keerukas süsteem, kuhu kuuluvad eripalgelised B2C, B2B ja C2C platvormid, tärkava m-kaubanduse esimesed kontseptsioonid, sotsiaalne kaubandus ning hiiglaslik jaotus- ja logistikastruktuur.

„Spetsiifiliste nišitoodete kategooriates võib e-kaubandus olla kiirtee Hiina turule, sest võimaldab turgu kompida ning Hiina jaekaubandussektori killustatuse tõttu saavad tootjad mastaabiefektilt kasu lõigata just e-kaubanduse kaudu,“ selgitas Perla.

Turutrende analüüsides torkab silma, et keskmine tehinguväärtus jätkab aasta-aastalt kasvamist ning tõusujoones liigub ka mobiilitehingute arv. Perla sõnul tehakse juba täna 85% tehingutest mobiiltelefoni vahendusel.

Nii mõnelgi Eesti ettevõttel on õnnestunud edukalt pääseda Hiina e-kaubandusplatvormidele, kuid tee sinna on olnud erinev. Näiteks on jõudis meie tarbekeemia tootja Mayeri Industries tänavu aprillis e-kaubanduse platvormile Tmall Global. Ehetelooja Tanel Veenre Jewellery avas oma ametliku e-poe Alibabale kuuluval Taobao platvormil 2020. aasta lõpus ning toidutootja Balsnack International ekspordib oma toodangut Hiina üldkaubanduse osana, kuid viie erineva maitsega kartulikrõpse müüakse Tmall China platvormil kohaliku esindaja vahendusel.

„Ekspordivõimaluste kaardistamisel on tasub silmas pidada ka kiiresti kasvavat Kagu-Aasia piirkonda, kus on rohkem kui 650 miljonit elanikku,” ütles EASi Aasia keskuse Kagu-Aasia ekspert Johanna-Riinu Annuk. Tema sõnul veavad Kagu-Aasias enneolematult kiiret digitaalset arengut kasvav tarbijaskond, tugev idufirmade sektor ning nooruslik ja tehnikat armastav rahvas, kes on kiirelt omaks võtnud nii e-kaubanduse kui ka sotsiaalmeedia.

„Turule sisenemine on Kagu-Aasias võrreldes teiste turgudega mõnevõrra lihtsam, sest tänu e-kaubandusele on sisenemiskulud ning seeläbi ka riskid tunduvalt madalamad. Nii on ettevõtetel parem tutvuda kohaliku tarbijaskonnaga ning oma toodete sobivust testida,“ ütles Annuk

Kagu-Aasia suurim e-kaubandusplatvorm on Lazada, mida külastab aastas rohkem kui 750 miljonit kasutajat. Müügi alustamine Lazada platvormil ei eelda deposiidi maksmist ega aastatasu, vaid müüjatelt kogutakse vahendustasu, mis sõltuvalt tootest jääb 1-4 protsendi vahele.

Esimesed sammud Lazada Singapuri turuplatvormile jõudmiseks on teinud LOOV Organic, mille kaasasutaja ja juhi Ahto Vegmanni sõnul on esimene saadetis kaupadega Singapuri lattu juba kohale jõudnud ning peatselt on oodata esimesi müügitehinguid. “Alustame lähiajal põhjalikult ette valmistatud müügikampaaniaga, sest e-kaubanduses heade müüginumbrite saavutamiseks on vaja välja töötada terve rida erinevaid kampaaniaid ja turundustegevusi,” selgitas Vegmann.

EASi Aasia keskus pakub Eesti ettevõtetele teadmisi, tuge ning teenustepaketti Aasia sihtturgudele eksportimiseks ning edendab Eesti ja Aasia riikide vahelist majanduskoostööd.

X