EAS pakub ettevõtetele senisest suuremat tuge Saksa ja Hiina turgudele murdmiseks

07.05.2019

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) tutvustas eile Swissotel Tallinn konverentsikeskuses rohkem kui sajale ettevõtjale uut fokusseeritud lähenemist, kuidas Eesti ettevõtete ekspordi kasvu toetada. Selleks keskendub EAS senisest enam kindlatele turgudele ja vastavalt turule ka kõige suurema potentsiaaliga sektoritele. Esimesed ekspordi kasvuprogrammid avatakse Hiina ja Saksamaa suunal.

EASi juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on eksportivad ettevõtted Eesti majanduse peamine alus. „On selge, et eksporti suurendavad ettevõtted mitte riik või EAS. Meie roll on koostöö algatamine ja ettevõtete toetamine sedasi, et tee uuele turule oleks hõlpsam. Selleks koondame vajalikud tegevused ja toetused ning arendame vastavalt turu spetsiifikale ja meie ettevõtete vajadustele ka täiesti uusi teenuseid,“ selgitas Ivask.

Ivaski sõnul on eesmärk panna kokku tuumikgrupp ettevõtjatest, kes on valmis selle teekonna ette võtma ja kasvatada järgmise kolme aastaga mõlemal turul programmis osalevate ettevõtete müügikäivet kokku vähemalt 10 miljoni euro võrra.

Kõige olulisem on Ivaski sõnul, et kasvuprogramm on üks tervik, mille tegevused toetavad üksteist, „Vaid järjekindlalt tegutsedes ja süvitsi minnes saame loota edule, mis on jätkusuutlik ja ei piirdu mõne üksiku proovitehinguga. Ma julgustan ettevõtteid kasvuprogrammist maksimumi võtma,“ ütles Ivask.

Ekspordi kasvuprogrammi moodustab kvaliteetne info turu kohta, nõustamine, partneriotsing ning osalemine messidel ja VIP-delegatsioonidega visiitidel. Samuti pakume ettevõtetele turuspetsiifilist müügi-, tootearendus- ja turundusekspertide abi ning tegeleme riigi- ja sektoriturundusega. Kasvuprogrammi tuumaks on aastapikkune koostöö vastava turu eksperdiga, et Eesti ettevõtjad jõuaksid esimestest kontaktidest ja tellimustest suurte lepingute ja pikaajaliste kliendisuheteni.

Saksamaa ekspordi kasvuprogramm keskendub elektroonika, metalli- ja masinaehituse ning IT- ja puidusektori ettevõtetele.

Zone Media ekspordijuhi Sulev Sepa sõnul on nende ettevõte Saksa turust väga huvitatud. "Osalen EASi süsteemse ekspordi koolitusprogrammis ja kinnitan, et programmi nimi on väga täpne - süsteemsus on eduka ekspordi eeldus ja väga oluline. Eesti riigi kindlam tugi Saksa turule sisenemiseks ja seal tegutsemiseks aitab ka meil oma ressursse paremini jaotada," ütles Sepp.

Vastavalt eMarketeri uuringule möödub Hiina sel aastal USAst ning tõuseb maailma suurimaks jaemüügituruks. Prognooside kohaselt ulatub Hiina maksujõuline keskklass lähiaastatel 400 miljoni inimeseni. Hiina ekspordi kasvuprogramm keskendub toiduainetöötusele, puidu- ja mööblisektorile, kõrgtehnoloogiale ning erinevate sektorite tarbekaupadele.

„Hiina ja Saksamaa kõrval on veel hulk kiire kasvu ja suure potentsiaaliga piirkondi, kus meie ettevõtjatel on head võimalused. Plaan on lisaks Hiinale ja Saksamaale võtta fookusesse veel mõned turud. Seega, kui leidub mõni sektor või paarkümmend ettevõtet, kes soovivad liikuda ühele kaugemale turule ja tunnevad vajadust riigi suurema kohalolu järele, siis EAS on valmis kaasa aitama,“ rääkis Ivask tulevikuplaanidest.

X