Vaata peasisu

Baltic Workboats liigub pärituules maailma meredele

EASi ja KredExi ühendasutus
23. märts 2018
3 min

Saaremaal möödunud sajandi keskel hoo sisse saanud laevaehituse ettevõte Baltic Workboats (BWB) on tänaseks saatnud maailmamerre ligikaudu paarsada alust. Peagi tutvustatakse uudset disaini tööpaatide valdkonnas, mis tõestab ilmekalt BWB innovaatilisust.

Viimase 18 aasta jooksul on BWB disaininud ja ehitanud pea 200 alust. „Euroopa turgudel oleme saanud laialdase tunnustuse oma toodete meresõiduomaduste ja töökeskkonna kvaliteedi osas,“ ütleb ettevõtte juhatuse esimees Margus Vanaselja.

BWB toodetud kaatrite ja laevade peamiseks eripäraks on meresõidu omadused, kütusekulu efektiivsus ja töökeskkond. „Oleme tõstnud kriteeriumid täiesti uuele tasemele ning seda tagasisidet oleme saanud korduvalt. Kvaliteet, tarneajad, laevade tehnilised ja meresõidu omadused, järelmüügi tugi ning paindlikkus klientide soovidele vastu tulemises on BWB peamisteks müügiargumentideks. Arvestades kvaliteedi ja hinna suhet, on BWB toodetud laevadel kindlasti konkurentsieelis,“ loetleb Margus Vanaselja.

EASiga seob Baltic Workboatsi pikaajaline koostöö, mis saab jätku arenguprogrammi meetme raames. „Arenguprogrammi meetme avamise aeg sobis kokku BWB plaaniga arendada uus laeva prototüüp, mida oleks hiljem võimalik turustada Põhja ja Lõuna-Ameerikas,“ ütles Vanaselja. Tänu programmile sai BWB projekti töösse võtta koheselt soovitud mahus ning olulisi kärpeid tegemata.

Uue laevatüübi projekteerimine on lõppjärgus ning alus plaanitakse tootmisse saata kohe, kui kõik vajalikud kooskõlastused käes. „Oleme kujundamas uue generatsiooni toodet, mis sobiks erinevatele meredele ja kasutajatele.“ Järgmise aasta eesmärk on Vanaselja sõnul laeva katsetamine ja turustamine sihtturgudel.

EASi tugi kui atraktiivne lahendus

Ekspordimahu ja töötajate lisandväärtuse suurendamine kuulub BWB põhiväärtuste sekka. See tähendab, et väga aktiivselt investeeritakse ka ettevõtte arengusse. „Alati ei lähe kõik planeeritult ning mõningad hiljem väga edukaks osutunud projektid oleksid tõenäoliselt jäänud tagaplaanile EASi toeta,“ sõnab Vanaselja. Koostöö on aastate jooksul sujunud suurepäraselt eelkõige seetõttu, et EAS on veendunud toodete edukuses ja pakkunud ise võimalusi neid rohkem maailmas tutvustada.

„Ühtlasi on see aidanud ettevõttel kasvada oodatust kiiremini. Võimalus arendada uusi tooteid või teenuseid EASi toega peaks igale ettevõttele atraktiivne väljavaade olema,“ lisab Vanaselja.

BWB on aktiivselt osalenud erialamessidel ning suhelnud mitmete sihturgude ettevõtetega. „Täna on juba tarnitud USA turule esimene lootsikaater ja tegeleme laialdaselt sihtgrupipõhise turundusega. Näiteks oleme kutsunud USA lootsikeskuseid merekatsetustele kaatriga tutvuma ja tõestanud seeläbi meie võimekust.“

Uutele turgudele sisenemise teeb raskemaks eelkõige eelarvamus Ida-Euroopast pärit ettevõtete osas. Tõestamaks oma kogemusi ja oskusi on loodud mitmeid virtuaaltuure, PR-filme kui muudki materjali. Kuigi BWB-sarnaseid innovaatilisi ning töö- ja keskkonnasõbralikke laevatehaseid on maailmas vähe, siis tõestada tuleb end ehk rohkemgi, kui algselt planeeritud.

Jaga postitust

Tagasi üles