Balsnack: messil osalemise rutiini loomiseks kulub 2-3 aastat

21.06.2018

Menukate kartulivahvlite ning teiste suupistete tootja Balsnack peab messidel osalemist eksporditegevuse lahutamatuks osaks – tänavu on Ääsmäel asuv ettevõte osalenud juba neljal messil, kahel neist EASi ühisstendi osalisena.

Balsnacki ekspordijuhi Marko Utsari kinnitusel on Eesti ettevõtja jaoks ühisstendil osalemine ääretult mõistlik investeering. “Toidumaailmas on Eesti riigil väga hea maine ning just Aasia kontaktüritustel oleme end teadlikult positsioneerinud põhjamaise tootjana, sest seda seostatakse sealkandis kõrge kvaliteediga,” märkis Utsar. “2000 euro suurune omaosalus ei ole kontimurdev, eriti kui see aitab jõuda konkreetsete ekspordilepinguteni ning saame olla koos teistega kaunilt kujundatud messistendil, mis pealegi asub paremas asukohas, kui üksi messile minnes saaksime endale lubada.”

Veebruaris osales Balsnack Dubais toimunud toidumessil Gulfood, kus viie päeva jooksul loodi 350 ärikontakti. Kontaktide haldamiseks kasutab Balsnack Utsari sõnul Pipedrive’i lahendust, mis aitab mugavalt ära kaardistada jätkutegevused ning potentsiaalsete huviliste prioriteetsuse. “350 kontakti on väga hea tulemus, eriti arvestades asjaolu, et esimesed konteinerid saatsime uute klientide poole teele juba kuu aega hiljem ning tänaseks oleme leidnud 6-7 lepingulist partnerit Iraagis, Egiptuses, Hiinas, Malaisias ja USAs,” sõnas Utsar. Balsnacki kogemuste pinnalt võib teha lihtsa müügilehtri arvutuse, et 350 kontaktist osutuvad huvitavateks ca 40-50 ning 10-15 kontaktiga jõutakse ka kliendilepinguteni.

Balsnack Dubais toimunud toidumessil Gulfood 2018

Maikuus Hiinas Shanghais toimunud SIALi toidumessil osalemist pidas Balsnack samuti õnnestunuks, kuid seal tuleb rohkem arvestada kohalike eripäradega. “Hiina messide puhul tasub teada, et külastajatest 80% on kohalikud hiinlased, kellest heal juhul 10-15 protsenti valdavad mingilgi määral inglise keelt – seega on tõlgi palkamine möödapääsmatu ning veelgi parem oleks neid igaks juhuks palgata mitu,” märkis Utsar. Balsnack oli SIALi messil kohal lausa kuuekesi, kellest kaks tegutsesid nö. “sisseviskajatena”, lisaks veel kaks tõlki. Kuigi toidumessidel liigub palju ka lõpptarbijaid, on seal alati kohal ka olulised suurkliendid. Hiina messilt naasis Balsnack mitme suure jaeketiga sõlmitud lepingutega.

SIALi mess toimub ka järgmisel aastal Shanghais ning Aasia suurimale toiduinnovatsiooni messile tasuks rohkematelgi Eesti toidutootjatel minna, sest Aasia turgude vallutamine on Eesti tootjate jaoks oluline eesmärk ning Utsari kinnitusel tuntakse Eesti toiduainete vastu seal väga suurt huvi. “Mida rohkem Eestist ettevõtjaid ühisstendi tegemistes osaleb, seda suurem on tõenäosus meil kõigil sealt midagi võita ja huvi äratada – meie jaoks on Aasias lisaks Hiinale olulised veel ka Tai, Hong Kong, Filipiinid, Malaisia ning Jaapan,” lisas Utsar. Samas ei tasuks ühekordselt messil osalemiselt kohe kiiret hõlptulu loota, sest messirutiin tekib kahe-kolme aastaga. “On vaja kannatlikkust, et suudaksid paremini mõista sihtturgu ning tekiksid väärtuslikud kontaktid, kellega aastast-aastasse kohtuda ning uusi koostöömõtteid arutada. Üleöö ei juhtu midagi,” rõhutas Utsar.

Hetkel on avatud registreerimine EASi poolt korraldatavatele toidu- ja joogisektori ühisstendidele SIAL 2019, China International Import EXPO 2018 ning Gulfood 2019 messidel.

X