Toote- ja teenusearendus

Tootearendus on tegevus, kus klientide tagasiside kaudu luuakse uusi parendatud tooteid, mida turundus pakub tarbijatele, kellel on taas võimalus hinnata uusi tooteid. Tootearendus ei tohi ettevõttes hetkekski katkeda, sest uued ja parendatud tooted on ettevõtte jaoks konkurentsieelis.

Ettevõte peab otsima pidevalt võimalusi, kuidas veelgi paremini rahuldada oma toote või teenusega tarbijate vajadusi ning otsida võimalusi taas uue tootega turule tulekuks.

Tootearendus [looveesti.ee] toimub protsessina: tagasiside − tootearendus − turundus – tagasiside.

342-ok

Mis on uus toode?

Võib eristada 6 tüüpi uusi tooteid:

  1. Uus toode kogu maailma jaoks – see on täiesti unikaalne ja seda pole varem olemas olnud.
  2. Vanade toodete uuenduslik ühendus – näiteks kohvik ja raamatupood olid mõlemad ammu olemas, aga kohvik raamatupoes on hilisem uus toode.
  3. Täiendus olemasolevale tootesarjale – näiteks uue maitsega jogurt, uus James Bondi film.
  4. Vana toote teistmoodi (uuesti) kasutamine – vanast mööblist, riietest uute tegemine (nt kosmeetikafirma Avon vanniõli saab kasutada ka nahkmööbli puhastajana).
  5. Toote ümberpositsioneerimine – näiteks Viagra mõeldi välja kui vereringet parandav ravim, aga leidis kasutamist hoopis erektsioonihäirete puhul.
  6. Toodete odavam (või kallim) variant – näiteks hamburgereid ja võileibu, mida ei tehta olemasoleva brändi all, võib pakkuda tarbijale uue brändi all kas odavamalt või kallimalt.

Tootearendus

Tootearenduses saab alustuseks vaadelda võimalusi, mis tulenevad eelnevast uue toote või teenuse definitsioonist, saab tegeleda toote või teenuse erinevate variatsioonidega, uuendada pakendeid, lisada uusi maitseid, luua paremat teenindust või pakkuda tarbijatele uusi võimalusi. Ettevõtte turundusosakond peab pärast toote või teenuse turuletoomist koguma tarbijate käest tagasisidet, kuidas see on rahuldanud tarbijate vajadusi. Arvamuste põhjal langetab ettevõte otsuse, kas ja kuidas oma toodet või teenust edasi arendada.

Kui ettevõte tegeleb tootearendusega ehk muudab midagi oma tootes, siis peab turundus selle tarbijatele maha müüma. Selleks tuleb toodet tutvustada, lasta degusteerida või proovida, reklaamida sihtrühma jaoks olulistes meediakanalites. Tarbijad ostavad uuendatud toodet, turundus korjab taas arvamusi ja ettevõte peab taas otsustama, kas tegeleda jälle tootearendusega.

X