Kodulehekülg ja sotsiaalmeedia müügikanalina

Enamik klientuurist või äripartneritest kasutab internetti igapäevaseks asjaajamiseks ja äri korraldamiseks. Üsna tavapäraseks on saanud, et esimene koht, kust infot otsitakse, on internet. Seepärast peaks ka alustaval ettevõttel olema oma kodulehekülg.

Kodulehekülje planeerimine

Ettevõtte kodulehekülge on võimalik teha ise, kasutades selleks tasuta tehnilisi lahendusi. Keerulisema kujunduse ja tehnilise lahenduse korral tuleks aga teenus sisse osta. Ettevõtte kodulehekülg võib selle kasutajale pakkuda teavet, kuid sageli on see ka müügikanal ning internetikaubanduse puhul võib kogu äri olla internetis.

Kodulehekülje loomisel tuleks keskenduda mõningatele lihtsatele nõuannetele:

  • suuna kodulehekülg oma sihtrühmale – mõtle ja uuri, mida nad kõige rohkem vajavad;
  • koosta sisu eesmärgipäraselt – mõtle hoolikalt läbi, mida soovid kodulehekülje tegemisega saavutada (nt tooteinfo leidmine, iseteeninduse kasutamine vms);
  • kujunda kodulehekülg korralikult – kasutajate esmamulje kujuneb sekundite jooksul ning seega sõltub ettevõttest kujunev esmamulje sageli kodulehekülje kujundusest;
  • kodulehekülg peab toimima lihtsalt – ära lisa tarbetult keerukaid animatsioone ning võimaluse korral väldi flash-lahendusi;
  • paku vajalikku infot – kasutajat huvitavad toote või teenuse hind, ettevõtte kontaktandmed, asukoht, pakutavad hüved või erialane info ning nõuanded;
  • kogu vajalikku infot – loo tehniline võimalus kasutajate andmete kogumiseks.

Kodulehekülje loomiseks on hulk tasuta või väikese kuluga võimalusi. Populaarsemad nendest:

  • WordPress [wordpress.org] − vabavaraline platvorm, millega saab iseseisvalt kodulehekülge luua;
  • Edicy [edicy.com] − tasuta ja tasulist võimalust pakkuv platvorm, millega saab iseseisvalt kodulehekülge luua;
  • Joomla! [joomla.com] − vabavaraline platvorm, kuid sageli on vaja kaasata veebi arendaja;
  • Drupal [drupal.com] − vabavaraline platvorm, kuid sageli on vaja kaasata veebi arendaja.

 

X