Äriidee kindlaksmääramine

Oled otsustanud hakata ettevõtjaks ning sul on olemas kompetents, kogemused ja teadmised. Enne kui hakkad äriidee elujõulisust hindama ja äriplaani kirjutama, tuleb täpselt kindlaks määrata oma äriidee.

Äriidee kindlaksmääramisel pead loogiliselt läbi mõtlema ja enda jaoks kirja panema vastused mitmele olulisele üksteisega seotud küsimusele.

Äriidee kindlaksmääramiseks soovitame vastata järgnevatele küsimustele:

  • Mida soovid tegema hakata?
  • Missugust toodet või teenust pakud?
  • Kas tegemist on originaalse ideega?
  • Kas oled selles valdkonnas tugev?
  • Kas turule ehk tarbijatele on sinu poolt pakutavat vaja?

Mõtle hästi põhjalikult, kas oled ise see inimene või on sul selleks keegi, kes suudab selle ärivõimaluse ellu viia. Lühidalt öeldes pead mõtlema kolmele küsimusele: Mis? Kes? Kus?

Paku asjade asemel hüvesid

Äriidee kindlaksmääramisel tuleb mõelda ka sellele, et kliendid ei osta mitte tooteid ja teenuseid, vaid hüvesid. Suurim võimalik viga ongi see, et pakutakse asju. Asju on kõik kohad täis – ka konkurendid pakuvad samasuguseid. Äriidee kindlaksmääramise juures mõtle, et pakuksid asjade asemel emotsioone, tundeid, kasu, väärtust jne.

Näiteks ära paku spordijalanõusid, vaid uutmoodi mugavust, külgetõmbavat väljanägemist, tervislikkust ja sportimisrõõmu. Ära paku raamatuid, vaid ülipõnevat ajaviidet või kasulikke teadmisi. Ära paku söömisvõimalust, vaid erakordset maitseelamust. Oluline on kindlasti see, et tarbijatel oleks võimalus ja soov seda osta.

Mängi äriidee läbi

Kasuta äriidee kindlaksmääramisel ka loomingulisi võtteid, näiteks mängi oma ideed äris läbi.

Mida on läbimängimise kaudu võimalik teistmoodi ja paremini teha? Saad vastuse, kui vaatad konkursi „Ajujaht” videot ja juhtimiskonsultant Marko Rillo soovitusi.

 

X