Aeg on kandideerida konkursil “Ettevõtluse Auhind”

24.05.2018

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse eestvedamisel toimub tänavu juba 18. korda konkurss „Ettevõtluse Auhind“, kus antakse välja ka aasta ettevõtte tiitel. Ettevõtluse auhinna konkurss on riigi kõrgeim tunnustus silmapaistvatele ja edumeelsetele ettevõtetele. Ajalugu on näidanud, et avalik tunnustus ja tähelepanu on avanud ettevõtetele uusi uksi – see on selge signaal konkursi mõjust ja olulisusest. Ettevõtluse auhinna galast teeb 4.oktoobri õhtul ETVs teleülekande Eesti Rahvusringhääling.

EASi ettevõtluse keskuse direktor Tanel Rebane, mida annab ettevõttele konkursil osalemine?

Konkursil osalemine loob ettevõtetele hea nähtavatuse nii organisatsiooni sees kui ka väljas. Töötajad saavad aru, et nad töötavad ühes eesrindlikumas ettevõttes, mis on ambitsioonikas ja millel on Eestis oma koht ning positsioon. Väljaspool avab see ettevõtetele võimaluse, eriti võitmisel või nomineerituks osutumisel, kasvatada oma kaubamärgi tuntust. Ehk konkursiga tekib organisatsioonile juurde üks lisa turunduskanal, sest ettevõttest tehakse tutvustav video ning organisatsiooni mainitakse konkursiga seoses mitmes meediakanalis. Samuti saab ettevõte olla teistele eeskujuks.

Milliseid ettevõtteid osalema ootate?

Osaleda võivad kõik ettevõtted, kes on vähemalt enda jaoks eelmisel aastal saavutanud midagi märkimisväärset. Ettevõtluse auhinna näol ei ole tegemist konkursiga, kus pärjatakse kõige suuremaid, kasumlikumaid või uhkemaid ettevõtteid. Näiteks 2014. aastal oli võitjaks Top Marine, kellel oli toona vaid 12 töötajat. Lisaks majanduslikule edule on väga oluline ka n-ö pehmem pool ja ettevõttes tehtud teod ning saavutused.

Eesti parimad ettevõtted 2017

Kas ja kuidas peaksid ettevõtted konkursiks valmistuma? Kas tuleks sellele mõelda läbi aasta? Mida soovitate silmas pidada?

Konkursil osaleda on väga lihtne. Tuleb minna lihtsalt veebilehele eas.ee/ettevotluseauhind ja täita ettevõtte andmed. Valmistuma kuidagi eraldi ei pea, sest kõik tegevused on juba eelmisel aastal tehtud. Enda jaoks tuleks kindlasti läbi mõelda see, millist lugu ettevõte rääkida tahab ja miks peaks ettevõte olema parim või üks parimatest.

Mis on auhinnaks?

Auhinnaks on eelkõige tunnustus ja positiivne tähelepanu

Kuidas on muutunud konkursi varasemate võitjate „elu“? Kuidas on neil läinud? Mis kasu on nad võitmisest saanud?

Eraldi analüüsi me teinud ei ole, sest tegemist on tuntud ja edukate ettevõtjatega. Kui oleme tagant järgi küsinud, mis on olnud suurim kasu osalemisest, siis on see just tähelepanu ja tuntus ning ettevõttesiseselt töötajate tänamine tehtud pingutuse eest.

Statistikat: kui palju on olnud osalejaid eelmistel aastatel?

Keskmiselt 100 ettevõtet aastas.

Kas ja kuidas selle aasta konkurss erineb varasematest?

Selle aasta konkursil on kaks uut kategooriat. Disaini rakendaja ja pereettevõte. Lisaks oleme peaaegu kõikidesse kategooriatesse sisse toonud vastutustundlikkuse ja ühiskonda panustamise teema. Muidugi on alles sellised kategooriad nagu eksportöör, välisinvestor ja uuendaja.

Millised on konkursi vaated tulevikule? Milliseid arenguid võib oodata?

Kuna tegime sel aastal põhjaliku uuenduse nii kategooriate kui ka kriteeriumite osas, siis lähiaastatel suuri muudatusi ei plaani. Tahame kasvatada kandideerivate ettevõtete hulka ja auhinna tuntust ühiskonnas. Soovime tuua läbi konkursi ettevõtlusele ja ägedatele tegemistele rohkem tähelepanu. See suurendab ka ettevõtete jaoks auhinna väärtust.

X