Aasia riikide turuinfo ja juhendid

Aasia infoportaal annab ülevaate Aasia infokeskuse korraldatud üritustest ning võimaldab ettevõtjatel saada tasuta ligipääs sektoripõhistele juhenditele Hiina ja Jaapani turule sisenemiseks. Juhendid ja materjalid on liigitatud sihtturgude põhiselt.

  • Hiina ekspertseminarid ja materjalid

    Hiina sihtturuseminar “Selling Cross-Border Directly to the Chinese Consumers through a WeChat Shop: A real demo session” (12.12.2018)

    Hiina sihtturuseminar: “Exporting services to China: opportunities from logistics to blockchain” (1.11.2018)

    Hiina sihtturuseminar: “Food & Drinks: Opportunities for Estonian Companies in Business with China” (14.09.2018)

    Hiina sihtturuseminar: “Smart cities: opportunities for Estonian companies in business with China” (14.03.2018)

    Hiina sihtturu IKT-teemaline seminar (07.09.2017)

    Hiina sihtturu e-kaubanduse teemaline seminar (15.06.2018)

    Hiina sihtturuseminar: “Riskijuhtimine äris Hiinaga” (14.09.2017)

    Hiina turule sisenemine: praktilised nõuanded Eesti ettevõtetele (10.04.2015)

  • Jaapani ekspertseminarid ja materjalid

    Jaapani sihtturu e-kaubanduse teemaline seminar (02.11.17)

    Jaapani ekspertseminar “IT turg Jaapanis” (25.01.2017)

    Jaapani ekspertseminar “Kuidas eksportida Jaapanisse?” (22.09.2016)

     

  • Hiina turu infomaterjalid

    Aasia infokeskuse poolt koostatud ingliskeelsetesse infomaterjalidesse on koondatud lihtsakoeline turuinfo ja peamised nõuanded, millega ekspordi planeerimise eel arvestada. Lisainfo saamiseks kontakteeruge Aasia infokeskusega. 

     

    Mineraalvee eksportimine Hiina

    Hiinasse imporditava mineraalvee turu suurus on umbes 74mln eurot. Nagu mitmete teiste toodete eksportimisel Hiina, võib ka mineraalvee puhul osutuda oluliseks toodangu pakendi ja üldise väljanägemise kohandamine vastavalt sihtturu potentsiaalse klientuuri harjumustele. Kohandamine võib tähendada pelgalt pakendi muutmist või ka koguni uue kaubamärgi loomist. 

     

    Alkohoolsete jookide (sh viina ja siidri) eksportimine Hiina

    Ligi 90% Hiinasse imporditud kangetest alkohoolsetest jookidest moodustavad brändid ja viskid, ülejäänud 10% moodustab viin, tekiila, rumm, džinn jm. Peamised kange imporditud alkoholi tarbijad on pärast 1990.aastat sündinud linnas elavad inimesed, vanemad generatsioonid eelistavad Hiina enda toodangut baijiu’d. Välismaisetest konkurentidest importivad Hiina teiste seas Bacardi, Diageo ja Campari. Alkohoolsete jookide eksportimiseks Hiina on vaja litsentsi, mille taotlemiseks pakub EAS-i Aasia infokeskus nõustamist.

    Siider on Hiina elanikele veel võrdlemisi tundmatu, siiski peetakse potentsiaalseks klientuuriks nooremat Lääne trendide vastu huvi tundvat generatsiooni,  kes on sündinud pärast 1990.aastat. Nagu mitmete teiste toodete eksportimisel Hiina, võib ka siidri puhul osutuda oluliseks toodangu pakendi ja üldise väljanägemise  kohandamine vastavalt sihtturu potentsiaalse klientuuri harjumustele. Kohandamine võib tähendada pelgalt pakendi muutmist või ka koguni uue kaubamärgi loomist. Alkohoolsete jookide eksportimiseks Hiina on vaja litsentsi, mille taotlemiseks pakub EAS-i Aasia infokeskus nõustamist

     

    Piimatoodete eksportimine Hiina

    Kontakteeru nõustamisteenustega tutvumiseks  EAS-i Aasia infokeskusega.

     

     Tervishoiu IT-lahenduste müük Hiinas 

    Hiinas asuvad suur hulk maailma suurematest tarkvaraarendusega tegelevatest ettevõtetest, mis viitab kõrgele konkurentsile antud turul. Planeerides IT-lahenduste eksportimist Hiina, tuleb arvestada lisaks kõrgele konkurentsile ka keelebarjääriga, turu arengust tingitud aina kasvavate hindadega ning Hiina kliendile harjumuspäraste arendajate omapärasustest tulenevate eelistega. Sellest hoolimata aitab Hiinas kindla partneri leidmine kindlustada vajalikud eelised turule sisenemiseks. 

     

    Kaerapiima eksportimine Hiina

    Kaerapiima turg Hiinas on võrdlemisi väike, sest sealsed potentsiaalsed kliendid ei ole veel teadlikud erinevate taimsete piimade olemasolust ja kasutamisvõimalustest. Kaerapiimale ei ole kehtestatud võrreldes populaarsemate toiduainete ja toodetega Hiina tolli kaubakoodi (nn HS code), mis tähendab, et puuduvad selged kriteeriumid tollimaksudele ja lubadele. 

     

    Mereandide (sh kala) eksportimine Hiina

    Heeringas ja kilu on Hiina tarbijate jaoks võrdlemisi tundmatud kaubaartiklid ning konservi pakendatud toodangu asemel eelistatakse muul viisil pakendatud toiduaineid. Enne vähe tuntud toodangu eksportimist peab ettevõte veenduma, et toodangu jaoks on olemas potentsiaalne klientuur välisturul, selline eeltöö on oluline ka kala ja muude mereandide puhul. 

     

    Puidu eksportimine Hiina 

    Kontakteeru nõustamisteenustega tutvumiseks  EAS-i Aasia infokeskusega. 

     

    Lisaks

X